Tiende therapiedag

Nederland, Willemstad

Kemen was vanochtend best vrolijk en had zin in om afscheid van Bonnie te nemen, dat viel weer mee. We hebben nog even versierde cupcakejes meegenomen voor het afscheid van Maxim en Mayte bij de broertjes en zusjesclub. Mayte heeft daar vanochtend nog gesnorkeld en Maxim en Cas hebben film gekeken. En ze hebben nog samen aan hun graffiti gewerkt.

Kemen wilde weer graag binnen beginnen. Daar hebben ze onder andere een zeedierenkwartet gedaan en zijn ze bezig geweest om zijn fonologisch geheugen weer te versterken. Of het hij heel erg vooruit is gegaan met spraak betwijfelen we, want Bonnie was vandaag Bon, en Sophia werd Soof :). En hij wilde bijna alles alleen doen! Alleen liedje, alleen knuffelen, alleen de ringen. En toen Bonnie een ring bracht, zwom ze niet weg, maar gingen Kemen en Bonnie snel stiekem nog even een kus doen en knuffelen! Zo mooi om te zien hoe lief ze samen zijn. Nog vaak gaf Kemen even een aai als ze de opdracht gedaan had. En met het ringen gooien bepaald de dolfijntrainster hoe vaak ze gaan gooien. Maar vandaag riep Kemen: nou, laatste keer Bon!
Kemen leek extra te genieten van alles. Ook wat Sami, de dolfijn naast hem deed, werd in de gaten gehouden en moest hij om lachen.

Vandaag was de lagune van Kemen.

Pas toen hij van het dok wegliep naar de douche zag ik dat hij het moeilijk had. Schouders naar beneden steun zoekend bij Stephanie.
Na afloop natuurlijk de evaluatie en kregen we een fotoalbum en alle foto’s en video’s op een USB stick. Ook wij hadden cadeautjes voor Stephanie en Sophia en het werd tijd om afscheid te nemen, groepsfoto te maken en iedereen een dikke knuffel te geven.
En toen sprak Kemen zijn legendarische afscheidswoorden: ‘mem, tosti’.
En zo werd het een vrolijk afscheid en moesten wij dus nog even richting Hemingway’s om te lunchen met een lekkere tosti!
Na de lunch nog even toerist gespeeld bij het Sea Aquarium, want Kemen en Wilco hadden de dolfijnshow nog niet gezien, dus tijd voor ontspanning. Daarna was het echt tijd om voor de laatste keer de brug over te lopen.

Dag lieve Laura en Alies, bedankt dat jullie deze twee weken voor Maxim en Mayte heel speciaal hebben gemaakt en echt naar hen geluisterd hebben en ze het gevoel hebben gegeven dat ze heel speciaal zijn.

Dag lieve Bonnie, dag lieve Stephanie en Sophia. Wat zijn jullie lief voor Kemen geweest. En wat hebben jullie zijn potenties gezien. Jullie hebben in hem geloofd. Het mooiste dat je iemand kan geven. En wat ik Kemen zo gun.

En dat was het laatste verslag! Wat heerlijk was het om iedere ochtend wakker te worden met een verhaaltje uit Curaçao. Dank jullie wel dat we mee mochten genieten! Met alle mooie en nieuwe ervaringen in de koffer wensen we jullie een hele goede terugreis. Liefs, Pieter, Elzeline, Jasmijn en Floris.🐬💦

Elzeline 2019-02-02 07:42:38

Wat zijn het allemaal toppers! Maar Kemen wat heb je het supergoed gedaan! Goede terugreis gewenst met de gedachten aan alle mooie vooruitgang! Liefs Laura

Laura 2019-02-02 08:24:24

Het was zo leuk om op deze manier te lezen en te leren wat een belangrijke en fijne tijd dit voor jullie is geweest. Goede terugreis weer naar huis

Hillie van Rees ultzen 2019-02-02 08:28:05

Prachtig om jullie avonturen te lezen en ook aan dit avontuur komt een einde en dat is best moeilijk, maar het zal vast een tot ziens worden! Goede terugreis met zn allen!

Tineke 2019-02-02 09:08:29

Met een brok in de keel lezen we het laatste verslag, bedankt Seppie voor de bijzondere verslagen en prachtige foto's. Tot zondag!

Pake en Beppe Drost 2019-02-02 10:02:15

Ontroerend wat Kemen daar presteert met Bonnie en Seppie bedankt dat we zo met je mee kunnen genieten van jullie bijzondere reis met de kids alvast een goeie reis terug dikke knuffel

Jantje 2019-02-02 10:33:34

Wat een genot om iedere ochtend tijdens het eerste kopje koffie de avonturen / verrichtingen en vooruitgang te lezen in deze heerlijke reisverslagen. Ik zal het erg missen 😒. Maar niets weegt er tegen op om jullie morgen weer lekker te knuffelen en persoonlijk te vertellen hoe trots wij op jullie zijn. Groot bewondering voor Kemen die het toch op zijn eigen manier maar weer heeft gedaan. Stoer vol vertrouwen en eigenwaarde zijn dagelijkse bezigheden hier in het koude kikkerlandje weer gaat oppakken. Ook voor Mayte en Maxime is gehoord zijn een onderdeel van het weerbaar worden wat in deze tijd van groot belang is. Trots zijn op je bijzondere broertje, zonder je eigen ik te verliezen. Noud heeft zijn rust genomen en zijn levensritme opgepakt op zijn manier. Wilco en Seppie, jullie hebben een pracht stel kinderen. Het geluk klavertje vier. 🍀 Dank voor al de aandacht voor dit mooie ge zin. Laura, Alies. Stephanie en Sophia. 🐬🐬