Cafe biketouring

Verenigd Koninkrijk, Romford

6:45 gaat de wekker en heb uitermate goed geslapen! Snel aankleden en spullen klaarzetten voor vertrek. 7:00 ontbijten.

Na 2x flink gegeten te hebben pak ik mijn spullen in. 9:00 klaar voor vertrek maar het regent, en het weerbericht op tv tijdens het ontbijt beloofd niet veel goeds...
Ik rijd naar het trein station en ga om 9:50 een stukje met de trein.

Het weer ziet er zó beroerd uit en de regen spettert zó hard tegen de ruiten dat ik blij ben dat ik in de trein zit. Ik zie de heuvels van Essex aan mij voorbij trekken in dit troosteloze weer vandaag. In Colchester stap ik uit. Het is 11:00 en loop rustig met de fiets de stad in. Door de regen. Maar ach, laatste dag en heb lekker in de trein gezeten.

Ik kijk op mijn fietscomputer en begin te lachen. Beschamend zie ik dat het nog 40 km is vandaag. Daar heb ik 9 uur de tijd voor. Als ik op de fiets zit merk ik dat ik eindelijk een keer wind mee heb, is het helemaal een giller. Windkracht 4 à 5 bft mee, dat gaat lekker! Totdat er nog weer zo’n hoosbui losbarst! Dan regent het hárd. Maar ze zijn ook zo over door de harde wind. Vandaag toch nog wat Brits weer.

Om 13:30 lunch ik met mijn laatste scones in Stones Green rustig op een bankje. Heerlijk, het zonnetje piept erdoor en neem het er maar van. Straks regent t misschien wel weer. Laatste dag in Engeland is tot nu toe beschamend makkelijk.
Niet veel later rijden er 3 fietsers langs en ze zwaaien uitbundig. Een op een tacefiets, de andere met dread op een mtb en een oudere man op een vakantiefiets. 3 meter verderop stoppen ze voor een selfie. Ik vraag of ík een goede foto van ze kan maken.
Ik rij met ze op aan Harwich en Dovencourt. Het is 14:30 en ze moeten nog lunchen.
Het blijkt de gezelligste dag van mijn reis te worden en we belanden (voor Britten) in een spotgoedkope kroeg en ze bieden het ene na het andere rondje aan. Na een fish and chips voor £5,- en enkele biertjes later, maken we om 20:30 maar een aanstalten. Let wel we zitten dan al een aaaardige tijd in de kroeg. Dit zijn wel die momenten die het ‘m doen als solo-vakantiefietser!

Om 21:15 aan boord bij stena line en spreek een Brit aan met een fiets van bamboe met bijepacking setup. Gezellig!
Om 22:00 open ik mij hut. Hij blijkt nóg luxer te zijn als die van p&o!
Waauw!
Laatste dag Engeland was in één woord: gezellig!

Leuk verhaal ,je maakt nog eens wat mee zo.

Gerrit 2019-06-11 08:40:15

Een betere afsluiter kon je niet hebben ;)