London calling!

Verenigd Koninkrijk, Hoddesdon

Dag 5 begint vroeg! Om 4:00 is het al licht en om 5:30 kleed ik mij alvast maar aan.
Ontbijt, spullen inpakken. Vandaag is mijn hoogtepunt van mijn fietstrip: Londen!

Om 7:15 rijd ik de camping af, zuid-oostelijk richting Romford. Zo snijd ik heel Londen af en rij direct naar mijn hotel. Een hotel! Luxe!

Maar daar moet ik nog wel 40 km fietsen! De eerste 10 zijn volledig onverhard. Langs het kanaal staan 2 paar ganzen mét jongen te eten op het paadje. Ik bel en stop maar even. Want ganzen met jonkies zijn altijd gevaarlijk. Alle vier staan te blazen naar me. Even later komt er nog n meisje aangefietst en samen hoeden wij de 9 ganzen in het water. Dit duurt wel een half uur. Maar gelukt!
De laatste 30 km vandaag zijn verhard, maar gaan door de voorsteden van Londen. Het verkeer rijd hier hárd. Heel hard, niet normaal! Om 10:30 ben ik er. Zet mijn fiets op slot, gooi mijn spullen op mijn kamer en loop naar t station voor een ‘all day travel card’. 11:30 zit ik in de trein naar Liverpool Street Station. Hartje Londen. Vandaag: genieten te voet en met de metro.

12:00 lunch met een broodje bij een ‘to go’ shop om 12:30 door de Spitalfields Market! Leuk! Kraampjes, winkeltjes, kleine conceptstore én de Rapha winkel van Spitalfields. Ik spreek nog een Nederlander. Hij is onder de indruk van mijn fietsreis. De jongen uit de winkel vind mijn trip fantastisch! Hij rijd Londen-Amsterdam-Londen naar de Rapha winkel in de Negen Straatjes. 2 mooie tshirts in de pocket. Door naar Look Mum No Hands. Na 2 km lopen door de regen ben ik er. Deze winkel is fantastisch!! Een barretje/winkel/werkplaats in één. 14:00: sightseeing London, dus pak ik de metro. De Tower Bridge, London Eye, Big Ben zijn prachtig. Ik loop naar Soho voor de andere Raha winkel en struin door Carnaby Street.
16:00, ik besluit naar Camden te gaan. Vroeger een buurt met veel punkers, skinheads en mods, nu vooral toeristisch. Maar niet minder mooi! De Old Stable Market is een overdekt Waterlooplein. Supertof!

17:45 tijd voor fish & chips. Ik beproef mijn geluk bij Covent Garden!

Prachtig! Genieten! Én fish & chips, wat wil een mens nog meer 🤗

Hilbrand-Petra-opdefiets 2019-06-08 13:34:07

Mooi Jan Willem ,respect .