Hertfordshire, Huntingtonshire, Cambridgeshire

Verenigd Koninkrijk, Wimblington

6:30 wakker en trek het ventiel van mijn matje open. Zo, stap 1.
Pak mijn slaapzak, matje en lakenhoes in en wil koffie maken. Bleeeeeghh! Er zitten 3 torren in mijn kopje. Eerst nieuw watt halen, kopje uitkoken en pas daarna koffie. Ontbijt is heel verantwoord... scones en bananen.

Ik hoop 8:30 op de fiets te zitten.
Het wordt 8:45, maar vooruit!

Na zo’n 30 km rijd ik 15 km parallel aan de snelbusbaan zo naar Cambrigde! Een prachtige oude stad, en ken het nog uit 2008. Bij Primo Cycles pomp ik mijn zachte voorband op. De jongen complimenteert mij met mijn fiets en vooral Lauf vork. Trost vertel ik m dat het een handgebouwd stalen frame is en dat ik heeel blij ben met de vork over deze ‘seriously bad, bad roads here in England’. Snel wat souveniertjes én een kaartje in de binnenstad. Bij 3 winkeltjes zet ik mijn fiets ín de deuropening op slot, vraag of dat goed is. Bij alle 3 doen ze daar absoluut niet lastig over. Dan laveer ik rond 12:00 tussen studenten die gaan lunchen en veel toeristen. 13:00 lunch buiten Cambridge.

Daarna begint het pas! Ik moet er nog 60. Ik passeer Hertfordshire, Huntintonshire en een stukje Essex. Waar Lincolnshire vlak is, zijn deze delen van Engeland dat totaal niet! Glooiende hellingen, holle weggetjes en pittoreske dorpjes volgen tot aan Hoddesdon. Prachtig! Maar wel zwaar, want ook met klimmen heb ik wind tegen. Bergaf dus ook.
Ik rij toevallig langs Woodhall Spa wat een prachtig landgoed heeft. Vandaag was geweldig! Nét niet te zwaar, al reed ik de laatste 10 km met een lage bloedsuiker. Om 18:15 rijd ik de camping op.

Next stop! Londen.

Camping Lee Valley Dobbs Weir is groot! Veel stacaravan, blokhutten en 1 tent. Van mij. Veldje zonder beschutting, maar wel met n picknick bank waar ik zo dicht mogelijk bij ga staan.