De terugreis

Nederland, Lopik

Dag 10, Kopenhagen - Tiel, 950km (auto)

Mijn fietsreis van Tiel naar Kopenhagen is gelukt! Bij Novo Nordisk sta ik zaterdags voor een gesloten deur, maar de euforie is er niet minder om.

Dit bedrijf houdt mij al 24 jaar in leven. Alle spanning komt er even uit en laat even een traantje.

Dan om 13:00 door naar Kopenhagen. Jippe en Esther staan al op mij te wachten. Het weerzien met de dames is fantastisch.

Daarna volgt anderhalve dag Kopenhagen met z’n drieeën. Het is fantastisch! En ik bedenk mij dat ik hier gewoon naar toe ben gefietst.

De avond vóór mijn vertrek slaat dan toch het noodlot toe. Als ik mijn reserve insuline wil op halen bij mij ouders op de camping, zie ik dat mijn fiets gestolen is.
Ik kan t niet bevatten.
Na ruim 850km fietsen is er niets aan de hand. Maar één nachtje in het portiek van het hotel is teveel gevraagd.

Ik troost mij met de gedachte dat er mij onderweg niéts overkomen is. Zelfs geen lekke band.

Al met al heb ik een fantastische reis gehad! Het kamperen ging goed. Het fietsen was soms net te veel, maar het ging. Ook het op jezelf het zien te redden is gelukt.
Nu weet ik dat een fietsreis meer met doorzettingsvermogen en improviseren te maken heeft dan met fietsen. Op 1 klein puntje na, een geslaagde reis.

En de fiets, ach, ik ben gezond en wel aangekomen op mijn eindbestemming. Deze zomer is het weer tijd voor een nieuw project.

Hoi Jan Willem, Wat een prachtig verhaal en mooi doel, zonde van de fiets, maar inderdaad ook weer gelegenheid voor een nieuw project. Ik heb van de foto's en het verhaal genoten.