Dag 6

Frankrijk, Cluny

Cluny 150 km
"Zachtjes tikt de regen op.....het ritme van de eenzaamheid"
Dat liedje klopt niet, het moet zijn: "het kwam met bakken uit de hemel en we stonden met een stuk of 10 fietsers er naar te kijken".
Maar goed, eerst vanmorgen. Ontbijt om 8 dus ik om 07.30 naar beneden. De vrouw des huizes in haar nachtjapon het ontbijt aan het voorbereiden. Is dat verplicht in Frankrijk als je een B&B hebt of zo? Ik mijn tassen maar op de fiets geladen en gelukkig kwam de heer des huizes de thee, jus en stokbrood brengen, aangekleed en wel. Ik zit nog niet zo te wachten op 65+ers in nachtgewaad! (Die opmerking zal nog wel ooit tegen me gebruikt worden)
Maar gelijk in het dorp eten ingeslagen voor de hele dag en daar gaan we weer. De eerste 50 km erg voorspoedig, de omgeving wordt ook netter. Huizen netjes, tuintjes netjes. Alleen rond en in de schuren is het nog net malle pietje (de schuur van ons pa, en zelfs die van Ome Willie zijn er heilig bij)
Het begon een aardig donkere lucht te worden, dus maar een cola gekocht en een bushokje opgezocht. Net op tijd, een malse bui. Na een uurtje werd het wat minder en begonnen de vogeltjes weer te fluiten, dus aangefietst. Helaas, de vogeltjes hadden het mis, want het bleef regenen tot de 100 km. In die tijd ook door Beaune gekomen (waar ook al die andere fietsers een beetje troosteloos stonden te wachten) en het was heel jammer van de regen. De velden met wijnranken waar je midden door heen fietst, prachtig (en als de natuurkunde niet veranderd is, en water nog steeds naar beneden stroomt, heb ik het meeste naar boven gefietst). Ook door een paar schitterende dorpjes gekomen. Echt jammer van de regen. Na 100 km was het over, en de laatste 50 gingen met gemak over een oude spoorlijn die fietspad is geworden naar Cluny. Leuk stadje, dus kleren wassen, mezelf wassen en dan een terrasje pikken. Wat een straf!
En nu maar hopen dat het morgen beter weer is, maar ze hebben het hier over zoiets als een paraplu, of was het eau de plu?
Tot morgen

Vandaag weer een hele rit erop zitten 150 km! Echt een top prestatie. Iedere dag krijg ik het bericht dat het reisverslag van die dag er weer staat dus gelijk even lezen hoe het die dag weer is gegaan en wat voor vrouwelijk schoon je iedere ochtend weer aangenaam verrast! Geniet van je terrasje en morgen weer veel succes Groetjes

Ellen 2016-07-22 18:03:59

knap hoor Gert ga zo door volhouden

tante en onckel 2016-07-22 18:16:53

Je zit goed op schema! Knap 👍. Fijne avond en laat de pintjes maar smaken. Gek dat we vanaf zondag ook in Frankrijk zijn, maar je niet treffen. Je fietst vast te snel voor ons 😉.

inge 2016-07-22 18:29:28

Gert, het is iedere dag weer smullen van je nieuwe verhaal. Het fietsplezier straalt ervan af en voor ons een leuke opwarmer voor de vakantietijd die komen gaat. Die zonnige ritjes tussen de wijnranken met een stijgingspercentage van max 3% komen gegarandeerd nog. Geniet verder!

Sander 2016-07-22 18:42:16

Eau de plue betekent gewoon : regenwater Gert ! Wat jammer van die buien Gert maar misschien koelt het wat af .... Neem maar een lekkere neut en geniet van je reis ! Groet uit Uje !

Tante Jeanne 2016-07-22 18:45:57

Tuuuuurlijk worden dit soort gedenkwaardige opmerkingen nog eens tegen je gebruikt! Maar stiekem is dat gewoon omdat we anders toe moeten geven dat wij zo'n uitdaging nooit aan zouden durven (de fietstocht he, niet het aanschouwen van 65+ in nachtgewaad haha). Je bent echt al ver!! Hopelijk morgen minder eau uit de lucht... Proost!

Angela 2016-07-22 18:59:37

Wat schrijf jij beeldend...hahaha....en dan te bedenken dat enkelen onder ons (ik dus) over een paar jaar die mijlpaal van 65 hopen te bereiken! Zit toch te denken hoe een b&b in geldrop zal lopen. ...De nachtjapon hangt klaar...nu de rest nog! Misschien kan je onderweg vast reclame maken... Succes morgen en geniet ervan!

Marja 2016-07-22 19:18:40

Wij zijn vanmorgenmorgen wakker geworden van een fikse onweersbui ik dacht dat er een vrachtauto de slaapkamer binnen denderde! Jij hebt weer mogen genieten van een mooi nachtjaponneke! Supper knap Gert

Annemarie 2016-07-22 20:55:26

Beetje aan de late kant maar wederom een top verslag van een avontuur waar menigeen van ons niet aan durft te beginnen en wat een prestatie 150 km jonge jonge jij doet het toch maar ff in je eentje. Succes morgen we blijven je volgen groetjes van ons!!!

Petra 2016-07-23 00:28:04

Nondepie Gert wat een belevenis en wat een fantastische prestaties. Respect. Ik ken de streken waar je door gefietst bent dus heb overal beelden bij.....prachtig land. Heel veel succes en plezier. Mieke

Mieke 2016-07-23 09:34:49

Elke dag weer een nieuwe uitdaging. En elke dag weer anders. Het is echt iets voor jou. Morgen weer succes en beleef weer nieuwe dingen.