Dag 5

Frankrijk, Pontailler

Grand-Pontailler. 160 (!) km

De tour de France win je in bed zei Joop Zoetemelk. Of dat voor iedereen klopt weet ik niet, maar een goed bed en ontbijt doet veel!
Het bed was prima, wel veel geluiden (oud huis). En zeker toen ik afgelopen nacht de regen hoorde dacht ik, prima!
Ik hoorde vanmorgen gestommel, dus ik om 07.15 naar beneden. De 80-jarige gastvrouw in haar nachtgewaad het ontbijt aan het maken. Ze begon meteen aan een stuk door te praten (moest even aan schoonmoeders denken) maar ik ben mijn fiets maar gaan optuigen. Om 07.30 was ze aangekleed, met stokbrood en wel op de tafel. En bij vertrek kreeg ik ook nog wat snoepjes en een appel mee!
Vervolgens in Rolampont weer een bakker gevonden en even goed ingeslagen (ik denk niet dat ik magerder thuis kom, de winkelbediende ging even om de hoek kijken of er niemand stond, hij geloofde niet dat het allemaal voor mij alleen was) en ik kon weer vooruit!

Vandaag was gewoon een superdag! Had ik gisteren de eerste 80 ontzettend last van mijn kond (sommige dingen app ik natuurlijk alleen naar ons Hanny, maar die zei dat ik dat best mocht schrijven, als ik kond maar met een t schreef. Nou Hanny, met een d of een t maakt niet uit, hij deed verrekkes zeer) vandaag ging het goed met de kont
Komt bij de laatste 70 km langs een kanaal gefietst, bewolking of hooguit een flauw zonnetje, dus alles was ideaal
Ik ben blij met die extra kilometers, want ik heb gisteren gemerkt dat, wanneer het zo warm is, de 130 km per dag eigenlijk niet haalbaar is. En zo heb ik wat reserve voor de bergjes die komen
Ik heb net in dit dorpje wat terrasjes gezien dus ik ga er eentje drinken, tot morgen!

P.s. Ik heb vandaag pas uitgevogeld hoe ik jullie reacties onderweg kan lezen. Kei leuk en een goede motivatie. Bedankt daarvoor!!

Hee Gert ik kan elke keer een dikke glimlach niet onderdrukken als ik jou avonturen lees als het zo doorgaat komt het best goed denk ik. gaat leuk boek worden dat weet ik zeker, en dat je niet aan ons denkt daar geef ik je alleen maar gelijk in. goi zo deur.

Peter Schapendonk 2016-07-21 17:37:28

Hey Gert, ziet er goed uit wat je allemaal aan het doen bent! Geniet ervan en euh.. niet teveel km's maken, anders zit je dalijk een week helemaal alleen in Spanje....

Ruud & Lieke 2016-07-21 17:42:02

Zo Gert dat zijn weer heel wat kilometers. Super!!! Als ik het zo lees is het maar goed dat je tentje kapot is. Lekker droog liggen, goed ontbijt en je kontje krijgt meer rust. 😉 Hopelijk blijft het de komende kilometers zo gaan. Nu lekker het terras op en lekker slapen vannacht.Tot schrijfs! 😊

Wendy 2016-07-21 17:47:34

160 km....unbelievable!!! Knap hoor. ..en als ik zo meetel lig je ruim voor op schema👍. Pintje verdiend...Proost en hopelijk ook weer n goede b&b gevonden voor vannacht!

bertine 2016-07-21 17:50:47

Zo Ger idd elke dag kijken we uit naar jou reisverslag dat we met veel plezier lezen. Ons pa vraagt er elke dag naar, dan lees ik het maar weer even voor. Kei leuk. En oh wat fijn voor je dat het zo goed gaat. Voor nu laat je kont naar heerlijk rusten en tot morgen maar weer groetjes van Opa, Hans en Petra🤗🤗

Petra 2016-07-21 18:01:53

wat leuk dat het goed gaat en zorg dat je goed slaapt en fit blijft

tanteke en den onckel 2016-07-21 18:28:14

Het gaat goed ook met je billetjes..... Wat een belevenis,geniet er lekkerrrrrr van. Wij werken nog wel even,gr

Betty 2016-07-21 18:45:44

Het gaat goed lees ik , ga zo door !!!! Geniet van je terras en een lekker bed !

Tante Jeanne 2016-07-21 19:09:24

Hallo Gert, je kunt aan het verslag lezen dat je een goeie dag hebt gehad. Prachtig om te lezen, ik heb respect voor jou. Hou vol! En geniet!

Peter van Dongen 2016-07-21 19:23:50

Respect zwager Dat doen er weinig jou na Je moet er wel wat voor over hebben om een paar weken extra vakantie te hebben

Ad 2016-07-21 19:29:50

Kijk maar uit dat je niet verstopt raakt met al dat brood ;-) Lekker slapen vannacht en hopelijk morgen weer zo'n mooi fietsweer!

Angela 2016-07-21 19:58:09

Nog een paar koi stukskes jonge en ge bent er. Geniet van het bierke vanavond. Ik vat er ook eentje bij de stam op jou avontuur.

santi Chris 2016-07-21 20:05:15

Hey Gert! Fijn dat het zo goed gaat en leuk om je blog iedere dag te lezen. Tot in Spanje!

Sanne 2016-07-21 20:19:56

Supper Gert hopelijk weer zo'ngoed bed en ontbijtje zie je maar weer dat je dan meters maakt!

annemarie 2016-07-21 21:04:44

Toch leuk van dat vrouwtje dat ze jou zo verwend heeft. Fiets ze morgen.

Wim Agnes 2016-07-21 21:28:40

Kende zien als je minder gewicht mee neemt da je verder komt , of zat da vrouwke van 80 achterop 😜

Bosje 2016-07-21 22:15:51

He zwager Hij gaat goed . Niet te veul me da tentje klooien en een goede nachtrust pakken in een gasthuis . Keep on biking !!!

Rini Jansen 2016-07-21 22:17:19

Hoi Gert, Mooi verslag, zie de mademoiselle al helemaal voor me. In zo'n huisje en keuken zo oud als zij zelf. Zie je wel iets van de omgeving? Je knalt er zo overheen. 160km als ik dat met de auto moet doen ben ik al moe. Ga zo door. Groeten Carlo.

Carlo 2016-07-21 22:17:41

Respect! Fijn dat je met zoveel humor kan vertellen over je belevenissen! Super leuk om te lezen!!! Goede dag morgen!

Marja 2016-07-21 23:16:02

Erg knap hoor , maar tja wat wil je met zo een top conditie . Tja veel tijd over , en met zo een rustige baan kun je ook goed voor bereiden 😜 Maar blijft top !!

Tonnie 2016-07-22 08:46:54

Ha die Gert, Zo op de kaart te zien ben je al bijna op de helft. Moet ook wel als je op één dag 160 kilometers fietst. Blijf genieten! Maak er een mooi weekeinde van.............. Sportieve groet uit Gerwen, Cees

Overbuurman Cees 2016-07-22 10:04:48

Iedere keer weer zo leuk om te lezen.! en inderdaad met een big smile, want we zien dat allemaal voor ons. Helemaal top

Adje en Mieke 2016-07-22 10:28:56

Gert ik vind het super knap ga zo door , trots xxxx

Herma 2016-07-22 11:12:55

Hi Gert, wat een mooi verslag! Het is al vaker gezegd, maar zo leuk om het zo te kunnen volgen, en zo grappig hoe je alles beschrijft. Wat een mooi avontuur dit, prachtige ervaring! Hopelijk vandaag weer zo'n superdag, net als gisteren. Gaat vast lukken met de energie van het lekkers van de locale bakker. Veel plezier weer vandaag!

Tjitske 2016-07-22 11:24:08

Goed bezig Gert, wat een prestatie 160 km in één dag! En ook goed om te lezen dat je vandaag een goede dag hebt gehad! Succes weer vandaag!

Dieuwertje 2016-07-22 14:09:58

Ha Gert, super leuke verslagen, kunt altijd nog schrijver worden! Wij genieten zeker van jouw verslagen en zijn elke dag weer benieuwd. T gaat super! Groetjes