Dag 2

België, Bertrix

133 km + 10 van en naar camping

Gisteren eindigde ik dat ik het restaurant ging opzoeken maar.....dat was al een paar jaar gesloten. Foutje in het routeboekje! En in het dorp zelf was ook niets te vinden Dan komen krentebollen weer goed van pas!

Vanmorgen gestart en met het grote blad naar Namen. Daar maar een goed ontbijt genomen om de schade van gisteren in te halen. Daarna met het Middenblad naar Dinant, langs de maas dus weinig hoogteverschil. En vanaf Dinant meestal met het kleine blad. Daar zaten serieuze klimmetjes tussen!
Ik heb het idee dat ik veel meer kilometers maak als nodig is, maar ik moet zeggen, de route is perfect. Bijna geen autos. Ik geloof dat ik vandaag meer tractors dan autos heb gezien. En volgens mij amper mensen. De dorpjes waar ik door heen kom lijken wel uitgestorven en ik ben er wel achter dat als je een terrasje zit, daar dan ook van moet profiteren.

Vandaag twee dingen geleerd:
1. Ik weet weer wat vals plat is
2. Jos (onze mtb gids in de Alpen) zij het al: met 8 km omhoog is ook vaak met 8 km per uur naar beneden! Ik heb genoeg te werken met zo'n zware fiets

Maar goed, we zijn weer op een camping. Een of andere vacans soleil camping en razend druk

Tot morgen!

Ps. Ik lees zelf nogal wat schrijffouten terug maar iets wat eenmail getypt is kan ik niet weghalen of ik moet heel de tekst opnieuw doen. Het is wat met die gratis app's

Hé Gert, bedankt voor weer een mooi verslag. Echt leuk om allemaal te lezen. Maak je maar niet druk om alle spelfouten, het drukt de pret niet hoor. Ik heb echt respect voor wat je doet, heel gaaf, beetje jaloers ;) Succes verder!!!

Peter van Dongen 2016-07-18 19:23:03

Mooi dagje weer dus! Het weer zit in ieder geval mee. Morgen de grens over voor een bakkie thé d'infusion?

Coen 2016-07-18 19:25:16

Het laatste waar je je druk over moet maken is spelfouten. ..diep respect voor wat je doet! Geniet van de reis en ben heel trots op jezelf!!! We volgen je iedere dag en wensen je heel veel succes!

Marja 2016-07-18 19:34:23

Goed bezig Gert , laat de terrasjes onderweg je niet te veel afleiden😉 !! Slaat in de beentjes denk ik zo. Beter na gedane arbeid 😃😃 proost 🍻 We wensen je Veel plezier en succes met alles wat je meemaakt !!

John 2016-07-18 19:38:55

Hier even op de kaart laten zien waar je nu bent. Ze zijn verbaasd dat je al zover bent! 'Amai seg, die moet wel moe zijn'. Succes voor morgen 🌞

inge 2016-07-18 20:21:50

Gert laat je niet tegenhouden om meters te maken. Je bent super bezig. Zou willen dat ik zo'n doorzettingsvermogen had. Mocht je eerder op de camping zijn heb je in ieder geval tijd genoeg om de caravan leeg te halen. Succes nog en blijf genieten

Knobie 2016-07-18 20:44:30

Hoi Ger idd weer een mooi verslag op naar morgen veel fietsplezier en geniet ervan!! Groetjes Petra en de rest

Petra 2016-07-18 20:58:40

Petje af Gert ik doe t je nie na , succes morgen

Bosje 2016-07-18 21:50:13

Geweldig Gert , je schiet wel goed op he ? Houdt je taai en geniet van het landschap ! Groetjes !

Tante Jeanne 2016-07-18 23:05:50

Heel goed om een straf 😊😊 ontbijt te nemen..petje af..super bezig...toppie

Ad en Mieke 2016-07-19 09:24:34

De eerste 200km zitten er al op! Dat gaat voorspoedig Gert. Leuk om te lezen. Trap ze. Maarten

Maarten Janssen 2016-07-19 10:06:31

Ha die Gert, De Tourrenners hebben al weer een rustdag en jij peddelt rustig dwars door Frankrijk..... Gelukkig geen Ronde van Frankrijk! Geniet ervan. Sportgroet, cees