Dag 15 , de tweede rustdag in onze villa in Plaisians

Frankrijk, Plaisians

Dat was een ongekende luxe. Geen geklim en gezwoeg door het berglandschap, maar gewoon lekker blijven liggen zolang je wilt.
Dat is trouwens toch lastig hoor als je een bepaald ritme gewend bent, behalve voor één. Die kon rustig tot 9.45 uur slapen! Wie zou dat toch zijn?
Linda en Klaas wilden vroeg op om een flinke wandeltocht te maken , zoveel hadden zij immers niet kunnen trainen door hun toegewijde voortdurende zorg en paraatheid voor de groep.
Ze hadden alles voor ons netjes georganiseerd achtergelaten in aparte tassen, zoals bijv de ontbijttas.
Dat konden we wel zo voortzetten denken wij 😊
Ieder ging zo zijn eigen gang…. In de ochtend wat zwemmen en zonnen, fietsen verzorgen, tassen reorganiseren ed.
Bij het zwemmen hadden we deze ochtend trouwens onverwachte gasten in het water.
Twee enorme padden ( 25 cm lang) bleken dit als hun domein uitgekozen te hebben, maar het was wel gezellig.
We zagen dat ze er niet uit konden komen en hebben ze toen maar aan wal geholpen.
Bijzonder dat zij chloor kunnen verdragen. De fauna in de tuin was toch bijzonder, ineens stond er paard voor het raam.
En sprinkhanen en horzels zijn ook wat groter dan we gewend zijn, maar ach WIJ waren hier te gast nietwaar.
Met drie man sterk gingen we op zondag boodschappen doen, maar dat ging goed in Buis -les -Baronnies een toeristisch dorp 10 km verderop met veel horeca.
En of het zo moest zijn, toen we net bij de bakker waren geweest en daar ook een bak koffie hadden gedronken kwamen Linda en Klaas al weer langslopen.
Die hadden er hun eerste 10 km al weer op zitten.
Ze zagen ons pas op het laatste moment en we werden hartelijk begroet met de opmerking dat ze ons nu al mistte ( Linda dan) wat we bijna niet konden geloven, nu ze eindelijk weer van hun vrijheid konden genieten. ☹
Toch nog gezellig gezamenlijk boodschappen gedaan in supermarkt Carrefour(tje), het plaatselijke sparretje waar we gelukkig onze uitgeputte voorraad ( alcoholvrije!) biertjes en wat fruit konden aanvullen.
Boodschappen weer thuis gebracht, waar Kees zijn fiets alweer gedemonteerd had en blij was dat wij terug waren, voornamelijk omdat zijn fietspullen in de auto lagen. En spullen heeft ie,( zie de foto’s)
Tegen 13.00 uur weer naar hetzelfde plaatsje, waar Linda en Klaas een tafel hadden gereserveerd op een bomvol terras.
Dat restaurant had trouwens een verrassend goede menukaart voor een voordelige prijs.
Ondanks dat het toch wel een toeristische plek is. Prima gegeten en gedronken hoor.
Na de maaltijd vervolgden Linda en Klaas hun 2e helft van de wandeltocht ( Terug naar ons huis) , waar zij ca 18.00 uur weer aankwamen.
Wij lagen aan het zwembad met een drankje en een hapje, om onze rustdag waardig af te sluiten.
Morgen komen Klaas en Linda om onze spullen voor de laatste keer op te halen en gaan wij voor het hoogtepunt en einddoel van onze reis DE Mont Ventoux, wat een geweldige ervaring was dit!

Jonge,jonge, wat een fantastische belevenissen weer, in het zwembad met padden van 25 cm, waren het geen jonge krokodillen.... haha, nou slaap lekker straks, en heel veel sterkte en geluk morgen op de zegetour!!!!

Wim Kuijpers 2019-09-01 21:14:49

Zo super bikkels, morgen de laatste dag wat een bewondering heb ik voor jullie, ik heb genoten van jullie reisverslagen en heel veel aan jullie gedacht sterkte morgen.

Marian Haan 2019-09-01 21:16:04

De reis is bijna volbracht. Heel veel succes morgen, en geniet.

Ernst 2019-09-01 21:26:22

Op naar de Top, maar het is allemaal TOP wat jullie hebben gepresteerd en dat allemaal voor het goede doel. Boven op de Mount Ventoux zullen de emoties wel los komen. Heel veel sterkte en succes met beklimming en de hereniging met de vrouwen.

Nico 2019-09-01 21:31:52

Veel succes Bikkels.

Janny Rieff... 2019-09-01 21:33:03

Opnieuw weer genoten van jullie reisverslag .Ik vind het een hele prestatie dat jullie dit bereikt hebben . En altijd weer leuke belevenissen die ik hier thuis in Nederland met veel plezier lees. Succes morgen .

Liesbeth Wouters 2019-09-01 21:35:01

Morgen de laatste kilometers naar de top van de Mont Ventoux, wat een belevenis en mooie verslagen..alles voor het goede doel..Heel veel succes morgen, we denken aan jullie.. Lieve groet van ons..

Harm en Etty 2019-09-01 21:56:33

Wat een bikkels zijn jullie!Ik heb genoten van al die mooie verhalen en wens jullie bij het laatste stuk nog veel fiets plezier Op naar de Mont Ventoux!

Mieke Mantje 2019-09-01 22:13:56

Wat een leuk verslag weer,veel succes weer morgen en ik kijk weer uit naar jullie belevenissen.

RitaR Bordewijk 2019-09-01 22:14:27

Zo te lezen hebben jullie een fijne rustdag gehad! 😎 Morgen de grote dag. Op naar de Mont Ventoux. Heel veel sterkte en een mooie tocht toegewenst🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️

Ali Boerhout -Struik 2019-09-01 22:26:54

Wowww, wat ga ik deze dagverslagen missen, zo heerlijk om te lezen😃👍 Heel veel succes weer morgen en we gaan jullie zien! 👍👍👍

Angelie 2019-09-01 22:31:16

Heerlijk zo'n dag en toch avontuurlijk ha ha met die beestenboel.. Morgen de dag!! Succes in gedachten erbij!!!

Gina 2019-09-01 22:37:38

Mooi dat jullie zelfs op jullie vrije dag nog de moeite nemen om een verslag te schrijven. Heeft John de Mol jullie nog niet benaderd voor een televisieserie over jullie belevenissen ? Succes morgen en zet het beste beentje weer voor ! 👍👍👍

Wiebe 2019-09-01 23:06:19

Ik heb genoten van de reisverslagen en wens jullie morgen veel succes en ik denk dat er morgen behoorlijk wat emoties zullen zijn als boven aan de berg staan met iedereen die daar zijn om jullie te ontvangen. Veel sterkte daarbij.

Sipke de Jong 2019-09-01 23:21:23

Tekst klopt niet helemaal, maar jullie snappen wat ik bedoel.

Sipke de jong 2019-09-01 23:23:37

Wat een prachtige verhalen voor zo'n prachtig doel. Morgen de grote dag! Zet hem op morgen en maak er een onvergetelijke finish van!

Marjon 2019-09-02 00:18:50

HEEL VEEL SUCCES DE LAATSTE DAG TOP TOP BIKKELS!!!!!!!

Elly 2019-09-02 09:58:43

De laatste dag. Heel veel sterkte gewenst want het zal een emotionele tocht worden. We hebben het leuk gevonden om iedere dag het verslag te lezen en jullie avonturen zo mee te beleven. Op naar de Top BIKKELS.

Hans en Nel 2019-09-02 10:36:50

Laatste stuk jongens! Zet 'm op en veel plezier!

Frans van der Stoep 2019-09-02 11:24:22

Zeer veel genoten van jullie reisverslagen en jullie prestaties. Jullie missie zit er bijna op. Nu de emoties op de top van de Mont Ventoux Jullie Champs-Elysée.

Wim en Diny de Lange 2019-09-02 13:55:34

Succes morgen met de laatste etappe. Respect voor jullie.

Jacob en Wimke 2019-09-02 14:25:03

Heel veel morgen! En geniet en ook sterkte.

Anja 2019-09-02 18:40:59

Elke dag weer uitkijken naar jullie verslag en foto’s. Geweldig om mee te leven in jullie reis. Bedankt hiervoor en ... heel veel respect voor jullie. Saskia Hertroys 20 jaar overbuurvrouw van Frans en Klasien geweest ❤️

Saskia 2019-09-02 20:34:19

Wat een prachtig verhaal weer! En wat een mooie aankomst op de Mont Ventoux! Konden op facebook al wat foto's bekijken en van Marijke heb ik een filmpje gekregen. Een waar kippenvel moment. Wat zijn jullie BIKKELS, met recht, respect heren! Chapeau! Ik heb genoten van de reisverslagen!

Astrid 2019-09-02 20:54:33

Philip en Joke,Gerrit en Elly ken ik natuurlijk al jaren, maar door de verhalen heb ik Frans en Klazien leren kennen, evenals Kees en Truus ,Klaas en Linda, en natuur Ijk Jaap, die man met de sterke benen en zwakke spaken, haha, mensen geweldig , jullie lijken wel familie, mag dit nog,, een week doorgaan!!!En volgend jaar weer sponsor van jullie!!!!!

Wim kuijpers 2019-09-02 21:21:28

Hallo mannen, geweldig om jullie reis verhalen te lezen. Wat maken jullie veel mee op zo'n reis. Ik heb respect voor jullie doorzettingsvermogen. Nu staat de finale nog op jullie te wachten. Ik wens jullie heel veel succes om de berg der bergen te bedwingen.