Bikkeldag 6: Merzig naar Vic sur Seille (100km)

Duitsland, Merzig

Er komt al een zeker ritme in het dagelijkse gebeuren. 8.15 uur aan ons laatste uitgebreide ontbijt in Duitsland, waar we uitstekend mee op weg konden. Nadat Gerrit was gefeliciteerd met zijn 45-jarig huwelijk, kettingen gesmeerd konden we om 9,30 uur vertrekken.
Onze laatste dag in Duitsland en op naar Frankrijk. Vol goede moed vertrokken we uit Merzig. De moed zonk ons al gauw in de schoenen toen we de laatste 25 km in Duitsland op zg. fietspaden reden die nog van voor de 2e WO leken. Fietspaden die plotseling stopten ½ m breed, over snelwegen heen, een fietspad werkelijk onwaardig. Het werd een tocht tot aan de eerste koffiestop van 38km met veel opstoppingen. Liet de techniek (navi) ons niet in de steek, dan was het een Bikkel, die meende een eigen route te kunnen volgen. Deze bikkel was duidelijk van t Padje en na een zoekactie was hij weer terug onder de vleugels van de wegkapitein, na eerst ernstig te zijn toegesproken. Hierna passeerden wij de grens naar Frankrijk waar we ruim een ½ uur later dan gepland werden verwelkomt door de burgermeester en 2 wethouders die al die tijd op ons hebben gewacht. Dit nadat Klaas en Linda het doel van onze reis hadden bekend gemaakt. Dit trof hem zo dat hij ons in het Frans toesprak en het fantastisch vond dat een groep mannen uit Nederland voor het Goede Doel naar de Mont Ventoux fietsten. Hij was erg onder de indruk en wenste ons veel succes. In Carling trakteerde Gerrit op gebak die we eerst bij de bakker moesten kopen en daarna in het café met de koffie konden nuttigen. Vanwege het Goede Doel maakten ze een uitzondering.
Hierna vervolgden wij ons weg van ca 60km langs gevaarlijk drukke snelwegen (enige route)
Na 10 km mochten wij op de echte mooie Franse wegen met een flink glooiend landschap fietsen. Met nog 6km te gaan kregen wij nog een heuvel van 2 km te gaan van de buitencategorie (voor Bikkels) van 13%.Om 16,15 uur arriveerden wij op de camping waar we voor t eerst in tentjes mochten overnachten. Het was een echte bikkelnacht geworden waar de bikkels het nu voor t eerst zonder een slapie moesten doen. Maar niet eerder dan dat we een voortreffelijke warme maaltijd van Tagliatelle met kip en groente kregen voorgeschoteld. Uit de kunst. We lieten ons niet onbetuigd en na 2 grote borden en een biertje konden we de lange tocht wegspoelen.
Om 10 uur was t donker en moesten we de nacht in…. brrr

Altijd weer wat te beleven met jullie. Leuk blog weer!

Ad Van Olst 2019-08-23 21:45:51

Geweldig hoe jullie bezig zijn. Zal niet altijd reageren maar volg jullie wel. Groet van Henk Hoogendoorn, actie-team De Wingerd Amerongen.Ontmoetem elkaar in Montbrun-Le Bans

Henk Hoogendoorn 2019-08-23 21:47:55

Hopelijk slapen jullie goed!!! Tentje met luchtbed?! Trusten

Gina 2019-08-23 21:48:45

Hopelijk een goede nachtrust in jullie privé onderkomens. Morgenochtend lekker verse croissants😊😊 en dan de eerste volledige etappe in Frankrijk. Heel veel succes👊👊

Jurjen 2019-08-23 22:07:22

Mooi verslag nu lekker slapen in jullie tentjes. 😴😴 Welterusten. ❤️😘

Truus Schaak 2019-08-23 22:11:39

Weer een indrukwekkende dag. Grandioos om iedere dag weer een mooi verslag te schrijven. Morgen weer veel succes !

Nico 2019-08-23 22:26:18

Allereerst ELLY & GERRIT gefeliciteerd ! Mannen het leest weg als een hoofdstuk van Pietje Bel👍🏼

JumboRob 2019-08-23 22:53:12

Respect heren Bikkels, elke dag 100 km met behoorlijk hoogteverschil is best pittig. Alles voor het goede doel👍🏼👍🏼

Michel 2019-08-23 22:53:59

Weer genoten van het reisverslag Welterusten!

Imelda Plemper 2019-08-23 23:07:49

Jullie doen je naam eer aan. Een mooi fietsweekend gewenst. Keep up the good spirit!

Hans Gootjes 2019-08-23 23:18:31

Alweer bijna een week op pad. Kijk elke dag naar jullie blog uit. Zo leuk om te lezen. Elly en Gerrit, van harte gefeliciteerd met jullie 45 huwelijk. Wat een mijlpaal. Mannetje, heel veel succes toegewenst

Marijke van Koldenhoven 2019-08-23 23:54:04

Gefeliciteerd Gerrit met jullie trouwdag. Mooi en verslag weer, toppers zijn jullie. Succes weer voor morgen. Kuzzz

Henny Nieuwhof 2019-08-23 23:54:40

Goed bezig. Zo zie je maar weer dat de nederlandse wegen en fietspaden goud zijn. Nog heel veel suc6!

johan 2019-08-24 06:49:58

Net jullie 2 laatste verslagen gelezen. Pittige dagen geweest hoor! Hopelijk goed geslapen in jullie tentjes vannacht!! Vandaag wederom een goede en veilige rit toegewenst bikkels !!

Ali Boerhout 'Struik 2019-08-24 07:38:49

Goedemorgen! In Frankrijk! Yeah! Trouwens ook de foto’s zijn een hele mooie toevoeging elke keer!

Anja 2019-08-24 08:11:19

Jullie maken wel heel veel mee op jullie monstertocht. Elly en Gerrit gefeliciteerd met jullie 45jarig huwelijk. Bikkels succes vandaag in het mooie Frankrijk.

Hans en Nel 2019-08-24 09:13:26

Fantastisch reisverslag weer. We lezen het dagelijks en genieten van jullie verhalen. Elly en Gerrit, van harte gefeliciteerd met jullie 45jarig huwelijk.

Willy 2019-08-24 09:54:10

Wat een leuk verslag. Succes op weg naar Frankrijk. Echte Bikkels

Anneke en Henk Jonkers 2019-08-24 10:00:59

Elly en Gerrit gefeliciteerd met jullie trouwdag. Weer een leuk verslag. Succes bikkels.

Jacob en Wimke 2019-08-24 11:17:46

Hallo bikkels ,wondere welke naam/webnaam kan ik jullie route volgen op de bikegpx app? Truus wist het niet😄

Anneke Bonsen 2019-08-24 11:41:48

Gerrit van harte gefeliciteerd met je 45 jarig huwelijk. Elly kwam even bij ons langs op het moment dat ik jullie verslag zat te lezen, dus we hebben haar ook kunnen feliciteren. Wat een heerlijke fietsavonturen hebben jullie al meegemaakt. En nu verder in Frankrijk. Veel plezier met alle inspanning!

Frans en Martha van der Stoep 2019-08-24 12:13:25

Tjonge, wat een avontuur! En Gerrit en Elly van harte gefeliciteerd!

Aja Arnou 2019-08-24 12:42:13

Alhoewel ik weinig met fietsen op heb (je wordt er geloof ik moe van) prachtige reisverslagen gelezen alsof je zelf meereed. Ook de foto's maken eea duidelijk. Ik wens jullie veel sterkte in de komende ritten maar vergeet niet goed te eten en vooral af en toe🍷🍺. Sterkte klaas

Klaas sakkee 2019-08-24 12:55:09

Wat een heerlijk verslag weer! Gerrit, van harte gefeliciteerd met jullie 45-jarig huwelijk! Op naar de 50! Kijk al weer uit naar jullie volgende verslag BIKKELS! Succes!

Astrid 2019-08-24 15:30:34

Wat weer een mooi reisverslag ! De eerste week zit erop . Veel succes voor de rest van de tocht.👍🚴🚴🚴🚴