9e etappe Van Vogezen naar de Jura met veel ongemak.

Frankrijk, Rioz

Gisteravond werden we verrast door de vriendelijke gastvrouw van Auberge la Romaine met een vorstelijk viergangendiner. Linda nam enthousiast de functie van begeleider op om ook haar te helpen. De gastvrouw was zelf ook zeer sportief op fietsgebied. Ze was ook al eens met de fiets naar Amsterdam geweest. Haar auberge wordt dan ook door meerdere fietsers aangedaan. Na een goede nachtrust in normale bedden, i.p.v. onze tentjes, zaten we al om 8 uur aan een uitgebreid ontbijt. Kortom een bijzondere plek om te promoten. Na de fotosessie werden we uitgezwaaid door de gastvrouw en onze begeleiders. We hadden er weer zin in.
We pakten gelijk de glooiende entourage van de omgeving weer op. Maar spoedig bleek ook, dat er weer “route barrees” en “deviations” op ons pad waren. Weer van de fiets af en lopen. Een Franse wielrenner wees ons de weg, anders waren we op de snelweg beland. Hij fietste een tijdje met ons mee. En ja hoor, weer pech. Maar van andere aard, omdat de fiets van Jaap een zwabberende achterband had vanwege een kapotte spaak. Rustig door gereden naar het dorp Voray sur L’Ognon tegenover een drukke boulanger, partissier en chocolatier wachtend op onze trouwe Klaas. Maar ook hij had moeite om ons te vinden, vanwege de wegomleidingen. Kees probeerde de fiets te maken. Uiteindelijk werd besloten de fiets van Frans in zette. Zo fietste Frans ook weer een beetje mee. Al met al was onze vroege start al weer door de pech teniet gedaan. Jaap ontdekte al snel, dat de fiets van Frans ook kwa versnellingen anders liep. Conclusie morgen gaan beide fietsen naar de fietsenmaker.
We kwamen na een tijdje aan in Besançon. En daar hebben we zoveel oponthoud gehad, omdat er slechte bewegwijzering was. Kees viel nog in een tramrails bij het hospital, maar ging als een bikkel verder. Geruime tijd rondgereden en ook daar werden we geholpen door een vriendelijke wielrenner, die ons de weg wees en even meereed. Na de koffie bij Mac Donalds, sorry Johan er was geen KFC-restaurant in de buurt, weer verder gezocht. We kwamen weer op ongeschikte wegen voor fietsers. Toch pakten we de route weer op via de N83 en gingen weer een mooie route vervolgen in een prachtige omgeving in de Jura . Het was warm en daarom moesten een paar keer tanken voor onze waterbidons. Een kopje koffie konden we toch nog in een net gesloten restaurant bemachtigen. De bazin zag dat we er aan toe waren en gaf ook vers water.
Aangemoedigd door bel klingelende koeien bestegen we de laatste klim, die voor ons goed te was doen. De klim lag er lekker in. Door al het gedoe van de dag hebben we 115 km gefietst en door de warmte kwamen we toch wel vermoeid aan op de camping in Champagnole, waar we morgen kunnen genieten van onze rustdag. De wielerkleding wassen, persoonlijke verzorging (zitten op een racezadel zit anders dan in een luxe fauteuil, fietsen laten repareren etc.

Een rustdag morgen! Dat hebben jullie echt dik en dik verdiend! Geniet ervan!

Anja 2019-08-25 22:58:44

Geniet morgen met volle teugen van een welverdiende rustdag! Kijk al weer uit naar het volgende verslag!

Astrid 2019-08-25 23:01:40

Jeetje wat een tegenslag. Jullie zijn met recht bikkels hoor. Nu lekker slapen en morgen genieten van jullie vrije dag

Imelda Plemper 2019-08-25 23:01:57

Wat boeiend om jullie zo te kunnen volgen. Respect, jullie zijn echt doorzetters!

Ali van der Wal 2019-08-25 23:09:38

Wat zijn jullie toch goed bezig. Ik heb enorm veel bewondering voor jullie en de tocht die jullie maken.

Jacqueline 2019-08-25 23:31:40

Geniet morgen lekker van jullie welverdiende rustdag. Jammer dat het niet bij Auberge la Romaine is😉 wat een doorzetters

Marchien 2019-08-26 00:21:59

Pittig allemaal. Even een pauze om van te genieten

Wes 2019-08-26 00:45:18

Heerlijk een rustdag bikkels!!Groetjes uit een zeeeeer warm nederland.

Meta en Nic van der Hurk 2019-08-26 01:24:35

jullie zijn echte bikkels.

ria dijk 2019-08-26 07:28:50

Rust, lekker uit. Ik hoop dat de fietsen goed gemaakt kunnen worden.

Klasien 2019-08-26 07:47:24

Fietsen in het buitenland is niet zonder hindernissen. Alleen voor echte bikkels en dat zijn jullie.!!!!

Caro 2019-08-26 07:59:01

Wat een tegenslag.Gelukkig de rit volbracht. Vandaag een welverdiende rustdag. Geniet ervan.Toch alweer meer dan 700 km gefietst. Geweldig Bikkels en super begeleiders.

Elly 2019-08-26 08:12:12

Mooie verslagen van een "monster" tocht. Hopelijk lukt de reparaties van de fietsen en krijgen jullie lichamen de welverdiende rust. Geniet er van Team Bikkels! Respect!

Willem 2019-08-26 08:45:46

Steeds weer leuk om jullie verslagen te lezen. Wat maken jullie veel mee. Geniet van jullie welverdiende rustdag.

Maureen 2019-08-26 08:57:53

Bikkels probeer te genieten van de rustdag, maar de gedrevenheid om direct verder te fietsen blijft aanwezig. Succes met het wassen van de kleding !

Nico 2019-08-26 09:19:24

Ja dat is pech allemaal bij elkaar maar voorlopig heb je het dan weer gehad moeten jullie maar denken. Nu lekker een rustdag en fris en gerepareerd straks weer verder ,sterkte!

Jan 2019-08-26 09:30:10

Zo dat was wel veel pech bij elkaar maar het is gelukkig allemaal goed gekomen en zijn jullie op de plaats van bestemming aangekomen waar jullie nu een welverdiende rustdag hebben. Rust lekker uit en voor morgen weer veel succes BIKKELS.

Hans en Nel 2019-08-26 09:39:27

Geniet van jullie welverdiende rust!!!!🧘🏻‍♂️

Angelie 2019-08-26 11:04:43

Wat vervelend die tegenslagen, maar jullie bikkels hebben zich er weer doorheen geslagen. Toppers. Geniet van jullie rustdag. Dik verdiend. Kuzzz de nieuwhofjes

Henny Nieuwhof 2019-08-26 11:08:19

Geniet van de rustdag. Even uitbuiken en niet met je kont op het zadel

Ria Buitendijk 2019-08-26 11:34:06

Jammer hoor al het ongemak onderweg! Maar wat een warm onthaal bij Auberge "Romaine". Het is sowieso geweldig als je een beetje hulp krijgt. Zoals de 2, ook wielrenners, jullie weer op weg geholpen hebben. En dan ook nog de dame die jullie van koffie en water heeft voorzien! Toppie toch? Ik wens jullie nog een fijne luie dag toe!!

Ali Boerhout -Struik 2019-08-26 12:07:46

Hallo, stoere bikkels. Ik begin jullie nu pas te volgen, en wat maken jullie veel mee zo onderweg. Heel veel succes en vandaag genieten van een dag zonder op het zadel te hoeven zitten.

Betsie Kluin 2019-08-26 12:24:17

Jullie tonen karakter mannen . . . . De teamgeest heeft gelukkig niet te lijden onder tegenslag. Hou dat vooral vast! Het is erg leuk om over al jullie ervaringen te lezen.

Jan van Herwaarden 2019-08-26 15:56:18

Bikkels, ondanks alle tegenslagen "bikkelen" jullie toch maar mooi door. Geniet van jullie welverdiende rustdag.

Marijke 2019-08-26 15:57:51

Het is en blijft echt niet saai! Alhoewel de ongemakken wel achterwege mogen blijven. Ik heb zelden mensen meegemaakt die hun naam zoveel eer aan doen Bikkels!!!!! Geniet morgen van je rustdag. In gedachten geef ik jullie een heerlijke massage, Maar eens kijken of dat wat uitricht👐

Magda 2019-08-26 16:46:27

Wat een belevenissen zeg, en wat lees ik met veel plezier jullie reisverslagen.. Geniet van jullie rustdag (die nu ondertussen wel bijna voorbij is natuurlijk), bikkels houdt vol.

Ilse 2019-08-26 20:32:24

Bedankt voor het verslag en de foto's. Prachtige belevenis

Michel 2019-08-26 21:52:08

Wat een kanjers die Bikkels en verzorgers, geniet met elkaar van jullie vrije dag.

Thea 2019-08-27 15:12:51

Ik geniet van jullie spannende verhalen , wat hebben jullie al veel meegemaakt maar steeds weer er toch doorgekomen en doorgezet , hartstikke goed , hou vol , jullie kunnen het.

Betty Schaak (tante van). 2019-08-27 15:47:46

Met veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen lezen we steeds de verslagen. Hoop dat jullie uitgerust en met goede fietsen de tocht kunnen vervolgen. Succes!!

Elske 2019-08-27 19:43:20

Vandaag iets gelezen over de mont ventoux. Geen wind dus zeer warm. De zware helling, etc. Met recht een vorm van zelfkastijding. gelukkig als beloning: een nog meerdere verrijking van de geest. Wij zijn trots op jullie prestaties. Wij leven met jullie mee. Op naar de Mont Ventoux..... jullie Champ-ellysée