Mooi weer

Nederland, Oosterend

Mijn reisgenoot vond het vandaag een dag om thuis te blijven, maar had er totaal geen probleem mee dat ik wel op pad ging. Het zou vandaag mooi weer worden, dus vanmiddag naar het strand. Tot die tijd: ik op de fiets, hij zichzelf weer opladen!

Mijn elektrische fiets blijkt niet de gebruikelijke snelheidsbegrenzer te hebben. Daarmee moet de aandrijving stoppen als je over de 25 km/u rijdt. Dat doet deze dus niet. Echt heel erg veel harder rij ik niet, maar met de (voor eilandbegrippen) weinige wind van vanmorgen zat ik toch wel een paar keer boven die 25 km/u!

Dankzij de fietsknooppunten kon ik heel handig Oosterend bereiken, toch nog een kleine 10 km fietsen. Ik wist dat het een oud dorpje was, beschermd dorpsgezicht. Ik parkeerde mijn fiets bij een knooppunt en ging lekker wandelen. En ik heb mezelf een lam vingertje gefotografeerd! Bloemen (stokroos als onkruid wordt op heel Texel omarmd!), schattige geveltjes, leuke winkeltjes (die wijnhandel verkoopt echt heel straffe bittertjes waar ik blij van word, vooral vanwege de betaalbare kleine flesjes!) en zelfs een tuin met rondhopsende tamme caviaatjes.

Daarna via de Waddenzee richting De Waal. Wat een mooie vergezichten! Wat een boel schapen! En wat zijn schapen leuke dieren!

De Waal is nog veel kleiner dan Oosterend. De huisjes zijn ook minder spektakulair, maar voor wie er oog voor heeft toch nog boeiend. En natuurlijk ook daar veel bloemen!

Tussen De Waal en De Koog haperde de richtingaanwijzing van de knooppunten wat. Ik vind sowieso dat ze wel wat groter en duidelijker mogen, zelfs met bril is het nog wel eens lastig. Maar ik heb een goede kaart bij me en kwam er toch nog wel uit.

Terug bij het appartement stond er weer 30 km op de teller.

Eind van de middag gingen we naar het strand. Veel waterpret, maar de hond vond die zee eigenlijk erg eng en wilde het liever bij zand houden! Hij rolde zich regelmatig door dat zand, waarschijnlijk een hondenscrub..!
Tegen zes uur stak de wind meer op en werd het koeler.

Het klinkt of je het erg naar je zin hebt!

Annelies 2015-07-12 09:28:56

Ja, dat kun je wel zeggen! :)