Een week gewandeld en gefietst!

België, Eeklo

Op 1 mei vertrokken we in Eeklo richting Santiago De Compostela. We hadden geluk, want voor het overgrote deel van de week was het droog en zonnig met aangename temperaturen. Ideaal wandel en fietsweer! We staken al snel de grens over richting Frankrijk en genoten van het mooie groene landschap. De vroege lente zorgde voor veel groen en bloemen onderweg.

Het is rustig op de wegen en er zijn weinig pelgrims aan hun tocht begonnen. We komen weinig mensen tegen onderweg omdat veel mensen nog in hun kot zitten, maar hier en daar kunnen we toch een praatje maken met een voorbijganger. Voorlopig slapen we nog in onze tent, aangezien campings en hotels nog niet open zijn.

Ondertussen zijn we tien dagen onderweg en vertellen we je graag waar we zijn aangekomen. We splitsten onze groep al snel op, we hebben wandelaars, de fietsers van Boezjeern en de collega's van De Kring die ook een fietsgroep vormen. We waren met te veel en onze groep werd te groot om samen op pad te gaan. Ook wij houden het graag veilig!

WANDELAARS: PARIJS! (301,73 KM)
De groep wandelaars bereikt meteen een hoogtepunt: Parijs! Wat een leuke plaats voor een eerste stop! We namen meteen de tijd voor een wandeling doorheen de stad. Er zijn weinig mensen aan de toeristische attracties, het is wel fijn om de Eifeltoren in alle rust te kunnen bewonderen! Op de Champs Elysees reden nog wel auto's en liepen er mensen, maar veel minder dan de beelden die we daarvan op televisie zagen. Jammer dat we geen bezoek konden brengen aan de Notre Dame maar we zullen op onze route nog veel mooie kathedralen zien!
Onderweg naar Parijs zagen we heel veel oorlogsgraven. Het is duidelijk dat Noord-Frankrijk heel hard getroffen werd in de eerste wereldoorlog. We zien graven met mensen van over de hele wereld. We worden er een beetje stil van.

Een dikke proficiat aan al onze wandelaars: Dasiy, Anita, Kelly, Maria, Micheline, Pelgrim, Ingrid, Annie, Johny, Nancy, Helga

FIETSERS BOEZJEERN: MUIDES-SUR-LOIRE (498,22 KM)
De fietsers namen een vliegende start! Al snel bevonden we ons in Frankrijk. We maakten een korte tussenstop in Parijs en Orleans, maar genoten vooral van de ritten in de natuur. Vanuit Orleans volgden we het fietspad naast de Loire, wat een natuurpracht en wat een mooie kastelen op de route! We hopen de rivier nog even te kunnen volgen. Wij zijn aangekomen in het kleine Muides-sur-Loire. De naam zegt het zelf, we bevinden ons naast de Loire.
We hebben geluk, er staat hier ook een kleiner kasteel met grote camping. Alles is leeg maar de eigenaar biedt ons plaats en een douche. We kunnen onze tent opzetten en even uit te rusten. Jammer dat het zwembad gesloten is, maar hier komen we graag nog eens terug! We maken een uitstapje naar het kasteel van Chambord, echt indrukwekkend!

Een dikke proficiat aan al onze fietsers: Linda, Daniel, Anita, Francis, Micheline, Ingrid, Nadine

FIETSERS COLLEGA'S DE KRING: CHANTEAU (446 KM)
Met de collega's van De Kring doen elke dag heel veel kilometers op de fiets. Ondertussen zijn wij aangekomen in de buurt van Orléans, in het kleine dorpje Chanteau. Veel valt hier niet te beleven maar we genieten van de rust onderweg. We reden deze week door het Nationaal Park du Gatinais Francais, een prachtig natuurgebied, een afwisselend landschap met rotsen, bossen en riviertjes. Het ging best op en af dus het was wel pittig, maar we hebben de tijd genomen en er van genoten!

Proficiat aan de collega's van De Kring!

Super gedaan van iedereen en deze week rijden we nog enkele kilometers. Hop hop hop pak uwe fiets en zet er u op en wegwezen