Lake Malawi

Malawi, Chembe

In dit verslag vertellen we over ons verblijf aan Lake Malawi, Cape Maclear. Hier zijn we donderdag 24 maart aangekomen aan het eind van de middag. We konden bijna meteen genieten van de prachtige zonsondergang. Wat was dit gaaf, zo mooi zien wij ze niet vaak. Totaal zijn we 3 volle dagen aan het meer gebleven. Het weer was super, alleen maar zon, strakblauwe lucht en ongeveer 30 graden. En dagelijks die mooie zonsondergang. We verbleven in het dorpje Chembe, in de lodge Gecko Lounge. Een gecko is een soort hagedis, die komen op deze plek veel voor, vandaar de naam Gecko Lounge. Chembe is onderdeel van Cape Maclear. Het dorpsleven speelt zich voor een groot deel af aan het meer tussen de toeristen. Mensen wassen zich in het meer, de vaat wordt er gedaan en de was. De kinderen spelen in het water en er wordt volop gevist. ’s Avonds komen de vissers terug en verzamelen de dorpelingen zich op het strand om vis te kopen. Het dorpsleven begint al om 06.00 uur zodra het licht is. Eerst beginnen om 05.30 uur (elke dag standaard om die tijd!) de vogels te fluiten, dit is echt een fluitconcert waar je wakker van wordt. Daarna begint dus de dag meteen. Wij hebben de afgelopen dagen boeken gelezen, niets gedaan, gezwommen, cocktails gedronken, een boottrip gedaan bij zonsondergang, het dorp verkend, genoten van het prachtige weer!! Her werd elke dag heter, de laatste nacht koelde het niet eens af, het bleef 27 graden. Plak plak plak, geen airco. Maar klagen mogen we niet, Lake Malawi was voor ons een paradijs. Vandaag 2e paasdagen 28 maart zijn we al heel vroeg vertrokken naar Lilongwe, een autorit van ca. 4 uur. Onze taxi chauffeur was gelukkig op tijd. We hebben Leen afgezet bij het vliegveld. Leen gaat nu weer terug naar zijn werk in Congo. Wij gaan morgen de 29e naar Zambia naar South Luangwa National Park. Hier verheugen we ons erg op, het schijnt een geweldig wildpark te zijn. We worden ’s morgens vroeg afgehaald bij ons hotel. We gaan over land naar Zambia, een rit van ongeveer 6 uur. In ons volgende verslag kunnen jullie lezen over onze belevenissen in Zambia. Groeten Wouter en Ria

Bijzonder mooi allemaal!

Dirk-Jan 2016-03-29 09:47:47

Fijn dat jullie zo genieten, ik geniet met jullie mee! Dus: bedankt. Verder: goede reis en volgende week wel thuis!

Oom Jan 2016-03-29 18:13:42

Hier een reactie vanuit Windows 10. Hoe? Een wonder, de computer. deed dit vandaag ineens uit zichzelf Fijn, dat jullie het goed hadden met z'n drieën! Ook fijn dat er gelegenheid is om uit te rusten. Prachtige foto's! We zien uit naar de belevenissen in Malawi. Liefs.