Dag 181 Than Uyen 7290 km

Vietnam, Than uyen

Gisteren moestek om 21:00 de bus halen naar Sapa. Doordat men fiets meemoest, moest ik op eigen houtje naar de busstop komen. Met amper vijf minute speling is me dat gelukkig gelukt. Om zes uur sochtends de dag erop kwam ik aan. even nog een koffie en ontbijtgranen achterover kappen. Tegen 7:30 was ik voor de eerste keer is in vijf weken aan het fietsen. De eerste twee uur ging het gelijk bergop. ik had als doel 100 km. Twas vijf weken geleden dat ik nog gefietst had en wou mezelf bewijzen dat ik er terug stond. Slecht plan. Op km 70 kwam ik de man met de hamer tegen, die miste niet. De 2500 hoogtemeters waren me te veel. Ik reed bij mensen den oprit op, blies men matraske op, vroeg achter ne cola en ook of het oke was dat ik ff sliep. Geen probleem zeiden ze en ik legde men mat op de beton. Na een klein uur kon ik nog een goei 20 km verder rijden. Men hostel lag nog eens 8 km verder en dat had ik zeker gehaald. Anderzijds zag ik plots een mooie rivier met prachtig uitzicht in een vallei en zette men tent dan maar op. Ik ben nog steeds wat nostalgisch naar Tadjikistan en zoveel droge grasplekken kom je hier niet tegen. Als ik uberhaupt wil kamperen in zuidoost azie zal het hier zijn dacht ik. Jammer dat ik hele nacht honger had.

Hoj Nick Knap gedaan man .Vietnam ......waar ze rechts rijden tot ze er aan denken dat ze binnen 100 meter links moeten afslaan dan gaan ze maar alvast links van de baan rijden . Doch ze rijden op gevoel .In Hanoi heb ik bij wijze van test eens gedaan zonder handen en met mijn ogen dicht gepakt en gezakt gewoon een druk kruispunt over steken . Ze schieten gewoon voor je en achter je door . Eén regel niet bang en niet stoppen of twijfelen want dan weten hun het niet meer . Niet tegenstaande ik heb er zwaar ongevallen gezien . Vietnam vond ik van de 4 Thailand Laos Cambodja het gevaarlijkste om te fietsen . Sapa ben ik ook geweest . De reis die u gemaakt heeft wil ik misschien ooit doen maar dan starten van België naar het noorden en een gedeelte door Rusland en Japan mee pikken . Alé als ik mag van mijn vrouw en als ik het binnen 10 jaar nog kan fysiek . Van welke Grootjans ben jij een zoon ? Groetjes .Stoppen daar waar het mooi is . Ik plande aan verblijf nooit niks van de tussenstops . Koken heb ik in die landen nooit gedaan lekker eten .