Dag 3: winkelcentrum Arena en magisch fontein

Spanje, Barcelona

Zaterdag 25 juni

De 3e dag, we zijn alweer op de helft van onze stedentrip. Even uitslapen en bijkomen van de avonturen van de dag ervoor. Tien uur werden we wakker en tot half 11 konden we ontbijten, dat werd even haasten.

Op onze to do lijstje stond natuurlijk de Sagrada Familia en park Guëll. Met de metro richting Sagrada Familia. Daar uitgestapt en we keken er recht tegenaan. Wat is dat toch indrukwekkend en mooi. Je wordt er even stil van en beseft hoeveel jaren werk daar wel niet inzit. Lang rustig stil staan krijg je de kans niet voor, want je wordt alweer omver gelopen door andere toeristen. Na meerdere foto's gemaakt te hebben, naar de Starbucks en in het park tegenover genieten van het uitzicht. Wat een rij om er binnen te komen en hoeveel toeristen er wel niet rond lopen. Na uitgekeken te zijn op de Sagrada Familia, hebben we de taxi gepakt richting Park Guëll.

Er stond een rij van taxi's om de toeristen af te zetten, niet normaal! Het is maar goed dat we dat niet hebben gelopen, want het waren allemaal stukken waar je naar boven moest lopen. We zagen al een lange rij voor tickets, maar er stond niet duidelijk op waarvoor het was. Dus zijn we eerst zelf gaan lopen en zouden dan wel weer zien. Ook dit was weer naar boven lopen, maar er waren schaduwplekken waar we even bij konden komen. Waar Park Guëll voor mij staat is die hele lange mozaïek bank. En daar moest je dan weer tickets voor hebben, net zoals het museum en andere bezienswaardigheden in dat park. Door de warmte hebben we niet het hele park rond gelopen, aangezien het erg groot was. Terug naar het hotel om even bij te komen en het zwembad uit te testen. Het leek wel een privé zwembad, aangezien er niemand was. Het was al in de middag en we hadden nog niet geluncht. Dus dachten we, dan gaan we roomservice bellen. Maar dat was helaas in de avond. Bij de receptie vertelden ze dat we naar het andere dorp moesten gaan, want daar was wel alles open. En dat waren we dus niet van plan, dus dat werd de automaten leeg trekken.

Rond een uur of zes omgekleed en richting het winkelcentrum Las Arenas. Dit was vroeger een stadium waar stierengevechten werden gehouden en nu omgetoverd tot winkelcentrum. Leuk om te zien hoe het was ingericht. In de kelder waren allemaal verschillende eettentjes waar we eerst hebben gegeten. Vervolgens zijn we alle verdiepingen af gegaan. Op één van de verdiepingen was het omgetoverd tot meerdere bioscoopzalen met gekleurde popcorn (ieuw). En op het dak kon je rondom lopen en zaten ook allemaal restaurantjes. Als we dat hadden geweten, waren we daar gaan eten. Helaas niets gekocht, ze hadden niets leuks. Dat werd zondag dan maar goed shoppen.

In ons reisboekje hadden we gelezen over de magische fonteinshow van 1,5 uur met allerlei muziek en lichteffecten. Dit wilden we dus zien en vroegen we aan een taxi chauffeur waar we moesten zijn. Bleek het de straat uitlopen en dan zouden we er al zijn. Toen we die richting opliepen, begon het al aardig druk te worden. Er stonden ook allerlei terrasjes met een goed uitzicht op de fontein. Hadden wij even geluk dat er net eentje vrij was. Drankje erbij en iets lekkers en genieten maar! Het plein was bomvol en overal stonden en zaten mensen. Het was super mooi om te zien, maar na een uurtje was het wel weer genoeg. Maar gauw voor de drukte weg gaan, voordat heel die meute tegelijk dezelfde kant op moest. Moe en voldaan weer terug naar het hotel. Morgen onze één na laatste dag, wat gaat de tijd snel....