Stedentrip Barcelona

Spanje, Sant Cugat del Vallès

Donderdag 23 juni

Waar ik al even naar had uitgekeken, is vandaag de dag. Lekker een paar dagen weg naar Barcelona. Met zijn tweetjes een stedentrip.
In de ochtend hebben we op ons gemak de koffers ingepakt. Natuurlijk eerst teveel willen inpakken en toch weer wat kleren eruit. Rond 12u vertrokken naar het vliegveld in Eindhoven. Hoe Kon het dan anders als file.
Aangekomen op het vliegveld moesten we nog haasten ook. Gelukkig hadden we thuis al online in gecheckt dus ging het net iets sneller. Koffercontrole en onze koffer werd opzij gehouden. Na bijna kwartier te hebben gewacht, kwam er eindelijk iemand naar onze koffer kijken. Er zat een klein schaartje in, waarvan wij dachten dat het daarom opzij werd gehouden. Moesten we de koffer open maken en ik zeg dat we een klein schaartje erin zit. Wat zegt die vent, oh nee hoor het gaat om vloeistof. Het was dus mijn bodylotion. Overal hangen borden op dat er geen schaartje mee mag, maar wij mochten de koffer weer dicht doen en doorlopen. We moesten gelijk instappen en daar zaten we dan in het vliegtuig voor het eerst samen. Op weg naar Barcelona!!!
Met het opstijgen kwamen we er achter dat we geen kauwgom zaten te kauwen. Onze oren zaten steeds dicht, lesje voor op de terugweg. In de lucht genieten van het uitzicht tot het niet meer kon. Het was maar 2 uurtjes vliegen, dus voor je erg in had, kregen we al de melding dat we bijna waren. Eenmaal geland hebben we de taxi gepakt naar het hotel. Vanwege de feestdag Sant Joan was het super druk. Overal waar we keken was het alleen maar file, file en nog eens file. Pff bijna een uur later kwamen we in het hotel aan.
Even lekker uitrusten en een beetje settelen in het hotel. Nadat we een beetje hadden uitgevogeld hoe de metro werkte, zijn we naar het metrostation gaan lopen. Dat was toch wel een stukje lopen in die warme zon en even zoeken. Een rechtstreekse metro naar het centrum. Die avond zou er ook een vuurwerkshow zijn vanwege de feestdag Sant Joan. Uitgestapt bij de halte Catalanya en wat zijstraatjes in geschoten. Op zoek naar een leuk restaurantje aan het strand, waar je lekker kan eten. Natuurlijk was het super druk en waren de leukste tentjes al vol. Uiteindelijk een tentje gevonden, waar we lekkere vis hebben gegeten. Ondertussen werden er door de locals vuurwerk afgestoken. Het waren vooral rotjes en hard knalde. Nadat we gegeten hadden, hebben we langs het strand gelopen. Toch maar even gevraagd hoe laat de vuurwerkshow zou beginnen. Wat kregen we als antwoord: 'Oh nee, alleen de locals nemen vuurwerk mee, er is geen vuurwerk show.' Aangezien het strand bomvol zat en er totaal niet werd gekeken waar ze de vuurwerk afstaken, houden wij het voor gezien. Overal waar we liepen, werden de rotjes tussen de mensen door gegooid. Overal stonden er verkopers, met allemaal dezelfde zooi.
Even weer zoeken waar de metrostation was. Nadat we weer in het hotel waren, slapen en dan morgen dingen zien. De 1e dag is alweer voorbij.