Het komt steeds dichterbij..

Malta, L-Imsida

Hoi iedereen!

Kreeg van ons mam te horen dat er een aantal flink hadden geklaagd dat ze zo weinig van me horen. Nou bij deze sorry, ik had zo voorgenomen om elke week te schrijven maar omdat het druk heb (lees: geen zin) lukt dat helaas niet. Ondertussen ben ik bijna 14 weken weg, nog 4 weken en 6 dagen te gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat het eerste stuk redelijk snel ging. Maar nu het steeds dichterbij komt dat ik naar huis mag, lijkt het wel weer langer te duren. Het gemis is erg, niet alleen personen maar ook het eten en mijn lekkere bedje niet te vergeten.

Wat heb ik de laatste tijd uitgespookt? Nou vooral gewerkt. Gelukkig heb ik hier ook Koningsdag kunnen vieren, dit hadden een paar Nederlanders geregeld. We gingen op een boot die heel leuk was versierd, deze zou een aantal rondjes varen en daarna zouden we op een 'onbekende besteming' aankomen. Wat later gewoon de haven van Sliema bleek te zijn. We waren denk ik met goed 100 man op die boot en hebben het heel gezellig gehad. Toen we in de haven van Sliema waren aangekomen, hadden ze vervoer geregeld (Hop-On Hop-Off bussen)naar Footloose toe (Nederlands Café). Iedereen in de Barstreet vroeg zich af waarom we in het oranje waren en waarom we vlaggetjes op onze gezichten. Hun snapte er natuurlijk helemaal niets van.

Het lange weekend brak aan, ik ben lekker gaan zonnen. Maandags zijn we naar Riviera bay gegaan. Wat erg mooi was!

Woensdag kwamen de gezusters van Poortvliet ons vergezellen in het huisje. Ze blijven een weekje wat super gezellig is.

Zaterdag zijn we vroeg vertrokken met de bus op naar de ferry boot naar Comino (klein onbewoond eiland wat bij Malta hoort). Jullie kennen vast het nummer 'op een onbewoond eiland, loopt er niemand voor je neus'. Nou op Comino is dit anders. Hier meren om het kwartier/half uur boten aan met een buts toeristen. Je ligt handoek aan handoek en als je geluk hebt lig je op een goed plek. Wat wij overigs hadden omdat we een van de eerste waren. Maar jeetje wat is het daar mooi! Zo ontzettend helder water en zo mooi blauw. Daar komt de naam Blue Lagoon vandaan. Na een dag gebakken en genoten te hebben zijn we nog met zijn alle uitgeweest.

Eenmaal zondag hadden we het plan om eerst lekker uit te slapen en daarna naar Cafe Del Mar te gaan. Dat laatste stuk hebben we vervangen door een film te kijken. Lekker gezellig met zn 4tjes op de bank.

Maandag ben ik ook nog vrij. We gaan naar Pretty Bay. Dit schijnt ook erg mooi te zijn. Dinsdag mogen we weer aan de bak.

Vandaag (zondag 7 mei) is het nog maar 4 weken en 6 dagen totdat ik thuis ben. Jullie denken vast wow die is al vroeg aan het aftellen. Maar ik wil gewoon weer graag thuis zijn. Het komt gelukkig steeds dichterbij! Ook komen mam, pap en Bart over 2 weken al weer. Altijd fijn om bekende gezichten te zien. Ook komt mijn grootste droom dan uit, ik mag namelijk gaan zwemmen met dolfijnen. Wat ongelooflijk gaaaf! Kan niet wachten!!

Ik ga nu weer afsluiten ik beloof aan jullie dat ik nog een verhaal zal schrijven voordat ik wegga.

Dikke kus!

Janine

18 weken is ook heel lang! Maar je maakt dan wel veel mee! Wij kunnen ook niet wachten tot we weer bij jou zijn! Maar je hebt weer pracht foto's van een mooi land! Tot snel mopke! Xx

Je lieve moedertje 2017-05-07 20:51:23

Leuk verslag schat! Nog paar weekjes van genieten en dan ben je weer lekker thuis! Dikkekus

Ramonneke 2017-05-08 09:11:21

Was weer een heel verhaal. mooi hoor. er zijn er wel meer die aan het aftellen zijn. succes nog en tot heel snel xxxc