Half way there...

Malta, Msida

Hoi hoi!

Ik zal jullie alvast waarschuwen dat dit een erg lang verhaal gaat worden. Dus ga naar de wc, pak wat drinken en wat lekkers en ga er even goed voor zitten.

Bijna een maand geleden schreef ik mijn vorige verhaal. Hierin had ik wat gezet over een Skype gesprek met Fontys Hogeschool. Om ook de docenten op de hoogte te houden, ik ben volledig geschikt voor de opleiding Logopedie!

Mijn eerste visitie (pap, mam & oma), kwam op 23 maart rond de middag. Tenminste dat was de bedoeling, na 8.5 vertraging konden ze dan eindelijk vertrekken. 'S Morgens ben ik meteen naar ze toe gegaan in het hotel en heb daar lekker met ze ontbeten. Na lekker geknuffeld te hebben en buikje rond gegeten te hebben zijn we op pad gegaan. Ze waren natuurlijk super benieuwd hoe ik nu woonde en aangezien ze ook nog een koffer met spullen voor me bij hadden (oeps!) moesten we nog wel even langs mijn appartementje. Ik voorop de rest volgde, met zweetdruppels op de voorhoofden kwamen ze bij mijn appartementje aan. Ik geef toe het is een pittige route met steile hellingen, maar daar ben in inmiddels al wel aan gewend. Het appartementje beviel ze erg goed en daar hebben we ook wat gedronken. Daarna weer op pad, op naar mijn stage! Gelukkig zijn het niet zo van die Chinezen die over foto's van maken (NOT). Maar ook wel weer leuk. We hebben lekker geluncht aan het water bij St. George Bay. Hierna zijn we richting Sliema gegaan om een mooi plekje te laten zien en waar we altijd zonnen, dit is vlakbij een groot winkel centrum en we hebben daar nog wat gedronken. Toen was het al weer tijd voor een terrasje op te zoeken waar je ook goed kon eten. Dag 2 zijn we naar Valetta (hoofdstad) en Mdina geweest voor de taart en een erg mooi uitzicht! 'S Avonds hebben we toen lekker gegeten bij een tentje in St. Julians. Toen was het dag 3 al weer. Op naar de markt van Marsaxlokk, na een reis met een zwarte taxi, wat overigens korter is dan met de bus (56 min). Wat een markt was dat zeg, kwam geen einde aan, He pap? Maar wel heel mooi om te zien! Hierna hebben we nog een bakkie gedaan en wilde we terug naar huis. Alleen de domme ik had verkeerd gegeken voor de bus. Dus we moesten 2 uur wachten of zelf op pad gaan. Nou dat 2e hebben we gekozen. Google Navigatie aan en gaan, door de middle of nowhere maar we kwamen uiteindelijk goed aan bij een bus die ons weer naar huis bracht. Hierna hebben we nog de beloofde cocktails op bij Hugo's (favoriete tentje) Hierna gingen we naar de voetbalwedstrijd van Malta - Slowakije met de party taxi. De sfeer in het stadion was
erg gezellig en we hebben het erg leuk gehad. Alleen de uitslag was minder. Toen we weer thuis aan waren gekomen moest ik helaas al weer afscheid van ze nemen. Wat had ik ze gemist en wat had ik het leuk gehad met ze! Zie jullie in mei weer!

Hierna heb ik 4 dagen gewerkt, omdat vrijdag een Public Holiday was.En zaterdag heb ik dan eindelijk Ramonneke op kunnen halen! Wat was ik blij om hem te zien!! WIlde hem gewoon niet meer loslaten! Maarja dat moest wel, eenmaal aangekomen in mijn appartement heeft hij zijn spullen weggezet en omgekleed, hierna zijn we een ijsje gaan eten en hebben we heerlijk gewandeld. Toen was het al weer tijd om te gaan eten. 1 ding hebben we geleerd, bestel nooit 1 voorgerecht voor jezelf hahaha. We kregen zo ontzettend veel dat het hoofdgerecht er nog amper bij kwam! Gelukkig kreeg in een doggybag voor mijn eten en heb ik dat lekker in de vriezer gedaan. Dag 2 Zijn we naar St.Julians geweest, om te kijken naar mijn stage en om natuurlijk de cocktails te proeven! Na de cocktails zijn we naar mijn favoriete zon plekje gegaan en daarna zijn we romantisch gaan eten bij de KFC. Dag 3 Rammonneke wilde ook naar Valletta, dus wij zijn deze dag naar Valletta geweest, heerlijk genoten op het terras tussen de mensen en de uitzichten. Stiekem hadden we ook zin in taart dus zijn we vanuit Valleta naar Mdina gegaan. Heerlijk gezeten daar op het terras. Het stadje een beetje verkend en mooie foto's gemaakt van het uitzicht. 'S avonds lekker gegeten bij een restaurantje vlakbij en toen weer met zn tweetjes naar huis gewandeld. Dag 4 Laatste dag alweer helaas. Gingen we op pad, begon het kei hard te regenen. (Ja dat doet het hier ook) Daarna maar even op de buienradar gekeken of we nog weg konden want we wilde lekker gaan wandelen. Het zou niet meer gaan regenen dus zijn we op pad gegaan en zijn bijna heel de dag weg geweest. 'S avonds zijn we nog naar St. Julians geweest om een lekkere burger te eten als afsluiter. Dag 5 'S morgens vroeg om 5.15 uur kwam de taxi ons ophalen om ons te brengen naar het vliegveld. Wat vonden we het beide moeilijk om weeer afscheid te nemen. Maar ja het moest, tot over 9 weken schat!

Ik ga een eind aan dit verhaal maken want het begint aardig op een boekwerk te lijken. Stage gaat nog steeds goed, binnenkort ga ik een nieuwe stagiaire inwerken! Ik mis jullie allemaal heel erg en ik heb goed nieuws voor jullie. Vandaag ben ik op de helft van mijn stage periode hier. Over 9 weken ben ik weer thuis! Tot snel iedereen.

Kus,

Janine

Super NinašŸ˜

Ma 2017-04-08 14:03:53

Super schat! Nog 9 weken te gaan

Ramonneke 2017-04-08 18:47:52

Mooi geschreven hoor vrouwke nog een leuke tijd gr ikke

Ikke. HIHI 2017-04-08 19:03:54

Kus terug! tot over 9 weken!

Ethel 2017-04-08 20:16:53

Ja pppfff heb al lang niet zoveel gelezen. maar wel leuk om te lezen, wat je allemaal doet en gedaan heb in de tijd dat je al weg bent. en super dat ze geweest zijn die je het meeste mist. we beginnen nu met aftellen. succes verder xxxxx

carla 2017-04-08 20:51:40

Mooi verslag van je visite. Geniet nog van je tijd op Malta en we zien je weer snel op de May XXX

Yvonne 2017-04-09 11:14:46

Leuk verhaal weer, mooi dat je hebt genoten van je bezoek. En die laatste weekjes vliegen voorbij. Kan je straks hier die cocktails ook maken :p. Veel plezier nog. Xx

Malissa, Stefan, Finn 2017-04-09 21:31:07

Mooi dat alles in orde is m.b.t. de opleiding logopedie Janine, ik had niet anders verwacht :). Ik ben nu wel heel benieuwd naar de taart in Mdina. Hoop dat we die in juni kunnen proeven! Groetjes aan Marlies en tot over 7,5 week