We cant Belize were going home

Belize, Belmopan

8:30h Victor brengt ons naar Belize City luchthaven, een rit van 1,5 uur --- met spijt in het hart verlaten we het mooie ongerepte Belize !
Herinneringen die ons allen zullen bijblijven.
Joris : de 'memorymaker', hij brengt ons steeds een stapje verder, grenzen werden voor velen verlegd, op positieve manier.

Immigration out, geen locale porter meer om de bagage op het karretje te plaatsen voor 10 BZD. De aansteker dient opnieuw ingeleverd te worden.
de Chasm70l-Thule-tassen worden per sky priority netjes getagd richting Atlanta.
de laatste BZD-munten worden nog verhandeld in de luchthaven winkeltjes
we genieten nog even van de hitte op de tarmac, uitgewuifd door 40tal 'amish' bevolking, zij die zorgen voor de welvarende agricultuur in Belize.

Atlanta luchthaven blijft gespaard van orkaan Irma, die zijn opmars maakt richting Cuba.
Onze BZE-ATL vlucht maakt een kleine ommetoer omwille van de omringende natuurkrachten die aan het ontwikkelen zijn.
Atlanta heeft een lege aankomstterminal, wat is het er kalm...het transitproces is geklaard in 10 minuten.
Nog een gezamenlijk diner in TG Friday (Thank God its Friday) restaurant, dikke afscheidskussen aan Philip en Tess.

Air France geeft ons een leuk veiligheidsfilmpje en Frans diner, alles verloopt naar wens.
Plots is het 10 h zaterdag 9 september, klaar om in Parijs uit te stappen : 14°c
Afscheid van de Achtergael-familie
Opstappen op TGV Air tot in Brussel Zuid, daarna Gent Sint Pieters, daarna Gent Dampoort
alwaar Hofman Taxi Marc en Georgette ons richting Mendonk brengt.
Proviand is voorzien door ma en pa, een tasje koffie en wat napraten.
CNN geeft info betreffend Florida orkaan Irma op de achtergrond, terwijl de Chasm70l tassen leeggemaakt worden.
Slaapwel om 22h, wakker zondag 10 september 14h.
De spaghetti saus smaakt geweldig
Mailtje van Philip en Tess met de titel :" we cannot 'belize' we are home"

Joris is 2kg afgevallen, Eline is 2kg bijgekomen...spieren, dat zal het zijn..