Nog een kort mexicaans avontuurtje voor de vlucht naar jacksonville

Verenigde Staten, Albuquerque

Vandaag worden we wakker na een beetje uitgeslapen, in onze casita mexicana in pueblo style. Het is er prachtig en de colibris zitten voor onze kamer hun maagjes te vullen met de beste nem mexico nectar.
We kregen dan een familiaal ontbijt met onbtbijtfajitas met spinazie patatjes en aardappeltjes. Mocht wat pittiger volgens mij, maar de meesten vonden het wel ok.
We profiteerden van onze ruime''''''' heeeeeel'''''' ruime kamer om hier onze valiezen en onze auto voor te bereiden op onze volgende etappe. We vliegen morgen heeeeeel vroeg van albuquerque, een tweetal uurjes hiervandaan, naar jacksonville florida. Als alles herverpakt was vertrokken we uit deze tuin van eden naar een posh maar leuk stadje: santa-fe. Dit was niet al te ver rijden van espagnola maarwas helemaal anders dan we al gezien hadden. Leuke huizen die volledig opgaan in de omgeving. Dit bleek latergeen toevl te zijn maar er zijn hier heel veel beperkingen op wat mag en niet. Zo mogen de huizen maar een beperkte hoogte hebben en mogen ze bevoor'beeld niet boven de richel van een heuvel gebouwd worden. Het resultaat is schitterend. We geven het niet graag toe maar weeral ben ik verschillende zaken tegengekomen waar ze hier een betere kijk op hebben. De laatste jaren zie ik toch meer en meer goede veranderingen in de us of a. Alleen al het eten is veel gezonder geworden en met veel meer variatie. Het feit dat we hier al bijna 14 dagen zitten en vanavond onze eerste fastbfood burger gegeten hebben zegt genoeg. Trouwens de burrito in de mexicaanse diner op de plaza van santa fe is een aanrader