Bye bye pooks hills, little peace of heaven.

Belize, Cayo

Vandaag vertrekken we van pooks hills naar "ian anderson's cave branch treehouse lodge", de rit bijna even lang als de naam.

Eigenlijk maar een uur en een half rijden maar wij lieten de transfer regelen door pooks hills en vroegen of we er een dagtrip van konden maken met eerst een stop iets westelijker om slingeraapje te spelen en met lunch in d hoofdstad belmopan die hier in het midden ligt en eigenlijk en veredelde provinciestad is.

Is de hoofdstad geworden na een serieuze hurricane om deze streek wat inkomsten te bezorgen.

Dan nog een chocoladestop en dan wat relaxen in de cave branch treehouse lodge.

Dus wij eerst naar de zipline. Is een serie van kabels die door het oerwoud gespannen zijn hoog in de bomen waar je met een katrol van de ene naar de kant zwiert. Philip had dit al eens gedaan in costa erica maar wou het zeker nog eens doen. Het mas moordend warm en de vochtigheidsgraad was bijna onmenselijk maar iedereen heeft meegedaan en iedereen heeft er van genoten. Tess had het wat zwaar met de knietjes want gisteren was het ook al heel wat klimwerk op de tempels van caracol. Toch heeft ze enorm van genoten en morgen is een luilekkerdag.

Dan iets gaan eten in het centrum van belmopan. Heel kleurrijk en een verrassende mix van types. Weeral veel te lekker eten in wel een veel te koude airconditioning.

Dan op weg naar ian anderson. Over hem morgen wat meer.

Juist ervoor langs de kant van de weg gestopt aan een artisanale chocoladebereider. Zijn snel vrouwtje wasber alleen dus kon ze ons niet alles uitleggen maar toch een zo volledig mogelijke uitleg gekregen over hoe chocolade artisanaal bereid wordt. Heel leuk voor friedl om het verschil te zien met de megafabrieken die hij en philip beter kennen.

Dan naar ian's cave branch als korte tussenstap tussen ruige scorpioenjungle en onze maatschappij. Is een high-end lodge met alles erop en eraan waar we in super de luxe boomhutten slapen.

Allebei in boomhutten want eerst was het voorzien dat philip tess friedl claudia en 1 van de kids samen in een driekamerboomhut zouden slapen en ik met eline ennog een kid in de goedkopere rivierhutten. Kwestie van het budget onder controle te houden en hun toch eens de unieke ervaring te geven om in een boomhut wakker te worden. Kijk eens op zijn website en je zal snappen hoe indrukwekkend het hier is. Kijk ook eens naar de vorige dagen want soms vul ik daar nieuwe foto bij want door het slechte internet kan ik niet overal fotos overzetten.

Dus twee verschillende kamer, of toch niet! De resort is wegens laagseizoen bijna leeg waardoor ze ons als tweede huisje ook een treehouse gegeven hebben met complimenten vam het huis. Er bestaan slechtere upgrades in de werekld, geloof mij.

Prachtige prachtige huisjes met oog voor elk detailen hele leuke manieren om de handdoeken te presenteren. Tim had zelf een handdoek in de vorm vaneen slingeraap.

Dannog eens gaan zwemmen in de rivier om af te koelen en dan na een heel uitgebreid avondmaal vroeg naar bed.

Morgen meer genieten,

Fotos volgen later, nu nog even kijken wat irma van plan is want ik hoorde net dat richardbranson op zijn eiland zit en moest schuilen in zijn wijnkelder. Ik denk dat er slechtere plaatsen zijn om de apokalyps te trotseren dan tussen de pomerol.

O ja en zoek op de laatste foto van dat gravelpadje de levensgevaarlijke koraalslang. Was nog een foto van gisteren toen we op de terugweg van caracol nog langs te weg in een rivier gaan zwemmen waren om wat af te koelen en waar we uit het water kwamen kroop die slang tussen ons door. Mooi slangetje maar toch maar mijn zoomlens vande camera gebruikt. Je moet hier toch best wat respect voor de dieren hebben want jij zit hier in hun huis.