Dag 17 Met de trein naar Nice

Frankrijk, Cagnes-sur-Mer

119960
119978

Lunch:€38,-
Trein: €11,90
Muilkorf:€9,-

De mevrouw van de camping geeft aan dat het handig is met trein/bus naar Monaco of ice te gaan. Ze geeft ook aan dat de combi camper, hond en geen fiets zo'n beetje de meest slechte is in de Cote d'Azur. Drie opties om in het dorp te komen: lopen, bus of met de camper en parkeren in een woonwijk, omdat verder overal parkeren verboden is. We worden langzamerhand wel gek van her camperonvriendelijk gedoe in deze streken. Hond mag niet in de bus zonder muilkorf en die hebben we nog niet. Die kopen we later in Nice voor de zekerheid. Dus pakken we de camper en parkeren idd ergens in een woonwijk. Tien min lopen naar het station en nade gewoonlijke lange wachttijden en traag gedoe aan balies, missen we de trein en moeten nog een half uur wachten. We horen ook dat er morgen gestaakt wordt. Monaco met de trein wordt dus niets.

De trein is vol!!! De trein is onvriendelijk. De trein stinkt. We hoeven gelukkig maar drie haltes, maar dat meer dan genoeg.

Nice is er mooi, vanaf het station ben je in een kwartier aan het strand. De boulevard waar vorig jaar de aanslag is geweest. Nog steeds veel militairen.

We bekijken de oude stad. Mooi! Smalle steegjes, hoge huizen. We eten wat en lopen dan via het kasteel naar de haven. Best veel klimmen, maar prachtige vergezichten. Vanaf de haven weer via de oude stad en vissershuisjes naar het station.

En dan weer die trein.....een ramp. Nooit meer doen. We hebben gedoe met een man die Nickel niet ziet zitten, maar gelukkig is her snel voorbij.

De camper staat nog steeds op zijn plek, en we willen wat boodschappen in de buurt doe. Iest met een grote parkeerplaats. Het kost ons tijden om door de stad er te komen, en als we er zijn blijkt ook die grote parkeerplaats camperonvriendelijk te zijn. Wat een rot omgeving!S' avonds drinken we wat bij onze buren. Mensen uit Harlingen, die ook een huis in de buurt van Beziers hadden. Hiltje en Foley. Een crea dame, die windmolentjes maakte van bierblikjes.

We gaan naar huis en eten brood.