Boodschappen doen in Nassau is een dingetje

Bahama's, Nassau

Gisteren waren de winkels al dicht dus we hadden een karig avondje qua eten maar vooral qua drinken. In een toeristensouvenirsprullariarommelwinkel kocht ik voor 2,50 een flesje water en dat was het. Dus toen we vanmorgen wakker werden na een hele goede nachtrust, werd het hoogtijd ons koelkastje te vullen. We liepen naar het kleine supermarktje en een slijterij in de haven. Daar zagen we dat levensmiddelen hier errug duur zijn. Zes omgerekende euro's voor een zakje chips. Koekjes e.d. beginnen ook bij een euro of vier. Een biertje uit de supermarkt kost 2.75 een wijntje dat nog enigszins te zuupen is begint bij 21 euro maar Malibu is gelukkig 'maar' 17 euro. Dusss wij drinken deze week rum! Verder namen we 2 flessen water, conditioner voor mijn oceanentouwhaar en 2 liter cola mee. Na een ochtend geluierd te hebben aan het strand zag Max op internet dat er meer landinwaarts op 22 minuten lopen een Super Value zat. Wij dachten dat zo'n winkel voor locals wellicht veel goedkoper was dan een winkel in het touristische deel van Nassau. Dus gingen we in de snikhete zon 22 minuten wandelen naar de supermarkt. Onderweg werden we door de Bahamanen een tikje vreemd aangekeken omdat ze zelden een tourist zagen in dat gebied. Ons blanke huidje verraadt hier al gauw dat we geen locals zijn. Daar hoef je geen Nikon voor om je nek te hangen. Aangekomen in de supermarkt vroeg een vrouw wat voor geur ik ophad omdat ze het zo lekker vond ruiken. "Ehh Chanel, Coco Mademoiselle" zei ik en toen zei ze dat ze het herkende van vroeger. Ze vroeg waar we vandaan kwamen. Holland? From the wooden shoes! En toen keek ze naar mijn gympies. Ze vroeg of we hier helemaal naar toe waren komen lopen in de hitte. En kon dat bijna niet geloven. Dit was blijkbaar erg ongebruikelijk. Ze wenste ons nog een fijne vakantie en wij gingen onze groceries bij elkaar zoeken.. een pak Jus d'Orange 4 euro. De chips ook hier dezelfde prijs. Water nog 60 cent duurder dan we vanmorgen kwijt waren etc. Nouja dan hoeven we in elk geval die moeite niet meer te nemen en kunnen we gewoon 100 meter lopen voor onze dagelijkse boodschapjes. In twee dagen tijd zijn we 160 dollar armer en hebben we echt alleen wat basisdingen gehaald. Dus al met al wordt het een week met veel fastfood, Subway broodjes want dat is allemaal, hoewel ook een stuk duurder als in Amerika, nog betaalbaar. Maar goed we zitten dan ook wel op de tadatataaa Bahama's. Life's good! Toen we s'avonds met een rummetje-cola op het terras zaten om te gaan bloggen raakten we aan de praat met een wat oudere Amerikaanse reisagent. Het waa heel leuk want hij wilde alles weten over Nederland en Europa en alle verschillen met de USA en hij vertelde ons veel over alle systemen in Amerika. En hoewel hij veel kennis had door zijn beroepsgeschiedenis, als medewerker bij US airlines en zijn huidige baan als reisagent, merkte je dat hij toch veel dingen niet wist. Zo wist hij niet dat Amsterdam in Nederland lag. En dacht hij dat Kopenhagen bij Nederland hoorde. We hebben uiteindelijk uren zitten kletsen en mijn blog is er toen -sorry- bij ingeschoten. Maar we halen het gewoon nu even in!

En we dachten dat Nederland niet goedkoop was, maar dit is wel erg veel geld voor een zakje chips. Elk chippie 2 x kauwen om er plezier aan te beleven. Verder lijkt het mij een goddelijk oord! Wat een helder water; niet stiekum plassen in de zee. Je wordt meteen verraden. Las op Facebook dat je ook al mooie vissen had gezien. Hier is het nu, 10:00 uur, nog 25 graden. We zitten buiten met een lekker wijntje. We proosten op jullie, en denken nog met veel plezier terug aan jullie mooie trouwdag. Groetjes en een dikke knuffel van ons beiden.

Hielie 2015-06-30 21:58:59

Ja, weertypisch hollandse zomer, morgen wordt het 30+!, Dus ook niet te veel lopen voor de boodschappen, net als jullie, maar geen subwaybroodjes......slaap lekker, fijne dag morgen, warme groetjes,stans

Stans 2015-06-30 22:09:43

Leuk om de verhalen te volgen! Geniet er nog maar lekker van schatjes :-)

Odette 2015-06-30 22:50:20

Zo dat is weer eens wat anders, 's avond bij een wijntje in de tuin je blog lezen in plaats van in de ochtend. Wat een prijzen daar zeg voor de boodschappen. Ik ga morgen wel weer even vroeg naar de Aldi. Dat moet wel vroeg want later op de dag wordt het errug heet, rustig aan doen dus maar daar hebben we vakantie voor. Was wel blij om te lezen dat jullie in de zon liepen want we zagen hier dat het daar ook wal wat bewolkt was. Leuk die gesprekken die je beschrijft. Nog een fijne avond. Liefs en een dikke knuffel van ons xxx.

Hannie 2015-06-30 22:52:15

Wat is het weer leuk om al jullie avonturen te volgen. Iedere keer lees ik je verhalen met veel plezier, alleen reageren in een drukke ochtendspits thuis lukt niet altijd. Met rum, Subway sandwiches, fast food, strand, zon en zee komen jullie vast je vakantie wel door. Veel plezier nog! Groetjes vanuit een inmiddels tropisch Nederland.

Madelon 2015-06-30 23:41:56

Goedemorgen! Net voor ik naar bed (wekker gaat om 4:30 a.m.) af, zag ik je mail binnenkomen, dus ik dacht, die lees ik morgenochtend onderweg naar het werk. Wat een prijzen joh & dat met een voor jullie superongunstige valuta. Maar ja, een Honeymoon doe je maar een keer! Overigens is Subway best te doen en niet superslecht voor je lijf hifi. Dat wandelen in de bloedhete zon en wat meewarig aangekeken worden, herken ik wel haha. Wij hebben geen rijbewijs en wandelen heel wat af in de USA naast het ov. Twee jaar terug zijn we naar Graceland gelopen, tegen de 30 graden, 10 km. De locals verklaarden ons toen we het vertelden, voor gek! Dat vind ik nou ook altijd zo leuk aan usa, dat ze spontaan praatje met je beginnen. Echt tof, maar geografie is niet het sterkste punt. Geniet nog met volle teugen, want voor je het weet, moet je weer aan de arbeid. Blog van vannacht, lees ik op de terugkeer ongetwijfeld in broeierig weer, maar I love It!

Maggie 2015-07-01 07:20:44

Ook dat hoort bij een otdekkingsreis. ??

Tom 2015-07-02 09:46:47

De smileys werden vraag tekens