Thunderstorms in Naples

Verenigde Staten, Naples

Ik schrijf dit verslag terwijl we in de auto schuilen voor een heftige onweersbui. De regen komt met bakken uit de lucht vallen. En de flitsen en donderslagen volgen elkaar in rap tempo op. In tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden hebben we verder prachtig weer gehad. Dus het strand was weer een aangename plek. Vanmorgen voor we naar het strand reden ontbeten we bij de Dunkin' Donuts met, jawel, een stel heerlijke donuts. En daarna snorkelen naar mooie schelpen in de zee. Ik heb er wel wat gevonden maar eigenlijk alleen kleintjes. Ik zag wel een hele grote krab weg schieten onder rotsen van een kleine golfbreker. En we hebben veel visjes gezien. Maar wat dieper in de zee was het water toch te troebel op deze plek. Na een paar uur op het strand te hebben gelegen reden we naar het Comfort Inn. Vorig jaar hadden we ook geslapen in een hotel van deze keten en dat was ons erg goed bevallen. De man bij de receptie bleek een groot fan van Manchester United en was dan ook enthousiast over de voetballers die Nederland heeft voortgebracht. En natuurlijk kende hij Depay, van Persie en van Gaal. Boven op onze kamer bleek alles dan ook weer dik in orde. Heerlijke bedden en een mooie badkamer met goede douche en een bad. Weer even lekker gezwommen en het thuisfront gebeld met WhatsApp. Dat is wel een uitvinding hoor. Gratis bellen op die afstand. Daarna zochten we een restaurantje in Naples via Yelp. Dit was nog best lastig. Tot we zagen dat er aan de overkant van het hotel een Old Country diner zat. We gingen zitten en ze prezen hun huisgemaakte Ribs aan. Er zat patat en coleslaw bij. Heerlijk gegeten. De ribs hadden veel vlees en waren goed mals. Het gleed van het bot af. De sfeer was ook erg leuk. Maar zoals gewoonlijk in Amerika is twee tellen natafelen niet mogelijk. Wanneer je aan je laatste happen bezig bent wordt de rekening al gepresenteerd en over cola die we nog bestelden vroeg de serveerster of we deze niet in een to-go cup wilden. Een tafel moet gewoon snel leeg om meer te verdienen. De prijs viel mee en max gaf bijna twintig procent fooi. Maar de dame die het afrekende (overigens moest dat afrekenen in de countrywinkel naast het restaurant) vond dat schijnbaar niet genoeg en sloeg "by accident" nog een dollar teveel aan. Tja, zo kan het ook.. Na het eten de auto in om van de zonsondergang in Naples te genieten. Maar dat ging dus even niet door. We zitten nu al anderhalf uur in de auto te wachten terwijl het onweer met harde klappen over Naples trekt. Inmiddels was het donker en was er nog maar weinig in het stadje te doen. We lopen nog even richting de lange pier die hoog boven het strand en de zee ligt. Maar ik vond het onweer te eng in die open ruimte. Wel zien we hoe mooi het onweer boven zee is. Al durfde ik niet echt de pier op te lopen. Max natuurlijk wel maar die bleef gezellig bij me. Toch best romantisch!

Voor onze papa's deze vaderdag een hele fijne dag gewenst vandaag. En op de radio hoorden we wat wijze spreuken van American Dad's waaronder: "You better burp it and taste it, than fart it and waste it!" Hiermee sluiten we dan ook dit blog maar wijselijk af. Happy Father's Day!

Was leuk om je gisteravond even te spreken. Luka stond verbaasd in het rond te kijken met gespitste oren toen hij je stem hoorde. Wat een heftige onweersbuien maak je daar mee zeg. Ziet er wel gezellig uit daar in dat restaurant maar niet natafelen dus. Verder was het zo te lezen wel een relaxdag, heerlijk. Veel plezier weer met wat jullie vandaag gaan doen. Oh en krijgen we voortaan elke dag zo'n wijze spreuk mee?? Liefs van ons xxx

Hannie 2015-06-21 09:11:45

Heb net boterhammetje hagelslag op,ook lekker, maar jullie foto's zien er wel zeer appetijtelijk uit, de bovenste dan. Maar goed, onweer hebben we geen last van, moet je eerst mooi weer voor hebben! Fijn,dat jullie thuis gesproken hebben,kun je er weer een mooie dag tegenaan.....lotsoflove stans

Stans 2015-06-21 09:16:48

Wat een tegenstellingen in het weer, hier is het druilerig en onder de 20 graden. Genieten van jullie reisverslagen. Grappig dat waar je ook bent dat Nederlandse voetballers altijd bekend zijn. Ben benieuwd of hij van Gaal snapt met: dat Goes der in like koek. In Anny case we wish you a sunny sunday en Lots of enjoy.

Hielie 2015-06-21 10:05:27

Lieve honeymooners, een persoonlijke reactie van Jeepson is nu wel op zijn plaats als dank voor de prettige vaderdag wens. Hannie schrijft voor mij en ik dicteer, nou ja……in mijn gedachte dan. Ik lees jullie verslag iedere dag en geniet met jullie mee. Wat een huwelijksreis! Stayokay,keep it relaxing and enjoy!

Jeepson 2015-06-21 11:16:32

Ochtendritueel: wakker worden en ff kijken of ze er nog wat op hebben gezet.. Erg leuk! Heel veel plezier nog, geniet van alles en vooral van elkaar natuurlijk! Liefs en ook groetjes van Rene..

Callis 2015-06-21 13:30:40

Howdy guys! Vandaag een wat latere reaktie dan normaal, omdat ik het hele weekend druk ben geweest om onze eigen trip naar USA te regelen. Holy cow, 1,5 uur onweer, zelfs dat is groter in de US hihi. Die borden in dat restaurant zagen er goed uit. In Tennessee & Louisiana is natafelen wel normaal overigens. Daar gaat het allemaal wat relaxter. Leuk dat verhaal over "soccer". Nou als jullie dit lezen zal het onweer wel over zijn, dus geweldige weer; wij gaan zo naar (schoon)pa voor vaderdag, dus zal ff kijken of jullie huisje er ook nog vredig bijstaat!

Maggie 2015-06-21 13:32:32

Aanlokkelijke titel boven een nieuw mooi verhaal over een fijne dag. Dank voor de vaderdagwensen enzo .... Vandaag moest deze vader werrekuh, maar Nina had bij thuiskomt een lekkere maaltijd bereid :-)

Tom 2015-06-21 19:55:13

Opa Henk is weer helemaal bij met jullie reisverslagen. Jullie krijgen de hartelijke groeten (en van mij) :-))