Death Valley

Verenigde Staten, Lone Pine

Voor Las Vegas begrippen zijn we vandaag erg vroeg opgestaan. Na een ontbijtje met een emmertje koffie en een goddelijke donut gescoord te hebben bij de Dunkin' Donut zijn we vertrokken naar Lone Pine aan de voet van de Sierra Nevada. Onze route loopt dwars door Death Valley en daar hebben we een aantal bezienswaardigheden bekeken. Bij het eerste uitkijkpunt wilde Max een foto van mij maken en ik poseerde net, toen er een groep Duitse motorrijders voorbij liep. Een van hen vroeg of ik niet met a couple of bad boy's op de foto wilde. Hahaha!! Vervolgens waren ze wel zo aardig om een foto van ons samen te maken. Daarna reden we naar het laagste punt van de Verenigde Staten; Badwater Basin. Hier was een enorme zoutvlakte te zien. Dat we beneden zeeniveau zaten is voor Amerikanen schijnbaar heel apart want er stonden een onderweg een aantal bordjes met hoever je boven of onder zeeniveau zat. Na weer een stukje rijden kwamen we bij een plek met mooie zandduinen midden in de dorre vlaktes. Aangezien we niet hoefde te klimmen of grote stukken te lopen had ik mn slippers even aan.. Maar dan moet je niet tegen het stoeprandje van de parkeerplaats aanknallen met je grote teen.. Na het wondje wat schoongespoeld te hebben met water en een pleister te hebben opgeplakt gingen we verder. En na een uurtje kwamen we aan bij het Comfort Inn in Lone Pine. Een goed hotel met een wat minder goede wasdroger haha. We hebben een berg kleding gewassen maar die hangt nu te drogen voor de airco. Nu zitten we nog even lekker buiten in het maanlicht en morgen rijden we naar Lee Vining vlak voor de Tioga Pass die, say Hallelujah, zeer vroeg open is dit jaar. Deze brengt ons naar de tenten in Yosemite NP.

LOL jullie zijn al naar Death Valley geweest; kan het niet bijhouden haha. Ik ben wel benieuwd naar die stoere foto met die Deutsche bikers haha. Dit zit er apart uit Death Valley. Ik had precies hetzelfde met zo'n wasdroger in een motel; moest het laten drogen in de kamer, maar als daar de tijd voor is, maakt het niet uit. Veel plezier met de volgende rit/bezienswaardigheid! Groetûh uit Dûh Haag waar het business as usual is.

Maggie 2014-05-15 09:06:39

Blij ,dat jullie er weer zijn bij ons ontbijt zonder pancakes!! Goh, niet te veel vergokt, en ook nog eens geen nieuwe outfit voor Moniek, te gek. Spaar je dus wel een hoop uit en Kun je gauw weer een andere mooie reis maken!wij zaten trouwens in ceasars palace, tsja, maar nog geen dubbeltje ging er in de gokautomaat. Ziet er indrukwekkend uit , dat zout! Ja, jammer dat er geen foto met bikers bijzit, maar jullie samen is ook heel leuk om te zien hoor, ga zo door! Bighug Stans

Albert en stans 2014-05-15 09:30:47

Hoi rangers, Wat een ervaringen al, misten 's morgens jullie verslag al! We genieten mee. Geniet er nog van van.! Ronald en Hielie

Hielie en Ronald 2014-05-15 09:36:37

Leuk opgeschreven allemaal, Moniek. Zo'n emmertje koffie houdt je wel wakker de rest van de dag, maar om 22.00 uur is het zeker uitgewerkt. Mooie foto's van de USA. Zeker die uit Vegas komen bekend voor, hoewel ik er nooit ben geweest. Dat komt natuurlijk door al die films op tv. Die leegte van Death Valley is bijzonder.

Tom 2014-05-15 10:31:33

Zo, even lekker drie blogjes tegelijk lezen, ben nu weer helemaal bij. Miste het wel hoor, wakker worden en dan meteen je blog lezen. Wat een gekke stad is dat Vegas, maar wel gaaf om eens mee te maken. En dan nu weer de natuur in. Hoop dat je niet teveel last van je teen hebt. Knuffel van ons xxx

Hannie 2014-05-15 13:36:32

Wowwwwww!!! Ohhh echt super leuk, zo gaaf om te lezen allemaal! Echt super, super leuk! Wat een geweldige ervaring... And all the stories, so nice! Geniet er nog maar van, want het is zo super leuk!!!!!!

Dion 2014-05-15 19:35:26

Dat laatste

Nina 2014-05-15 19:36:16

Hebben jullie nog de geweldige slogan van dunkin donuts gezien; america runs on dunkin, haha vond die altijd wel grappig, geniet er nog van!

Nina 2014-05-15 19:41:19

Whahaha superleuke reactie Dion! Echt supergrappig!! Ik heb er superhard om gelachen!! Ja Nien die had ik gezien! Maar ze zijn dan ook wel *superlekker* ;) Ben niet op de foto geweest met die Duitse bikers haha.. ze waren mij iets te hongerig haha