Santa Monica en LA

Verenigde Staten, Santa Monica

Vanochtend zijn we naar The Grove gerold. Dit is een zeer groot shopping center in Los Angeles. Zeg de Bogaard, maar dan met een eigen tram, fonteinen, en onder andere designerwinkels. Ook alle mainstreamwinkels zijn daar te vinden. Eerst ontbeten bij Bob's Coffee & Doughnuts. Volgens Bob zijn dit de lekkerste van LA. We hebben wat donutwinkels in LA overgeslagen, maar deze waren zeker de lekkerste die we ooit geproefd hebben. Daarna geshopt. Ik heb twee enorm gave blazers gekocht. Ja ja, ik spek de American economy wel even. Vervolgens hebben we de interstate gepakt naar Venice Beach. Dit is een zeer bekend strand in Los Angeles. Op de drukke boulevard stikt het van de souvenirwinkels, handlezers, 'medicinale' wietshops, mensen met bepaalde talenten en mensen zonder bepaalde talenten, zwervers en een echte freakshow. De vrouw met de baard, twee dwergen en een blanke man met een zwart behaard gezicht, probeerden ons naar binnen te lokken. We hebben bedankt voor de eer. We vonden het toch zielig aandoen. Een deel van Venice Beach is omgedoopt tot Muscle Beach. Hier lopen wat krachtpatsers gewicht te heffen en proberen uit te maken wie de sterkste man is. Venice was erg leuk om even rond te lopen. Zo'n aparte boulevard hebben we nog nergens gezien. Terug naar de auto was een klein stukje lopen. Bij het strand betaal je namelijk twintig dollar parkeergeld, pak je de woonwijk even verderop dan sta je sowieso twee uur gratis. Hoe ze de rest controleren weet ik niet, want je hebt geen parkeerschijf. Terug in Santa Monica zijn we richting het strand gegaan en hebben we een hamburger gegeten met een streepje zeezicht. Daarna op het strand gezeten en gekeken naar vreemde figuren in en rond het water. Denk aan een adonis met overgewicht die in de branding zichzelf aan het verliezen is. Of een grietje met een veel te kleine zwembroek waardoor je tegen vier centimeter bilspleet zat aan te gluren. Ook zagen we een stel die met kleren en al elkaar door de golven heen duwden. En dat terwijl het nou niet echt strandweer was voor Nederlandse begrippen. Daarna nog even een rondje Pier gedaan. En zo sloten we onze laatste avond af in The States. Morgen vliegen we om acht uur 's avonds terug. Dus we hebben tijd om nog even door LA te kunnen cruisen.

Wat een leuk verslag en foto's weer!! Het is echt alsof we er een heel klein beetje bij kunnen zijn. Jullie gaan nu vast de uren aftellen dat jullie daar nog zijn maar wij gaan hier aftellen naar jullie terugkomst en dat de elektronische knuffel weer een echte knuffel kan zijn. Geniet nog van alles daar, hele goeie reis terug, dikke knuffel xxxxx.

Hannie 2014-05-25 07:12:45

Weet niet of/wanneer jullie dit zien,: bedankt voor de leuke verslagen en foto's, goede reis en WELKOM THUIS, bighug, culater, stans

Albert en stans 2014-05-25 08:39:18

Wij zijn inmiddels verslaafd geraakt aan alle prachtige verhalen en zullen dus moeten afkicken en s'morgens een andere bezigheid zoeken! Goede reis terug en jammer dat het voorbij is,maar de herinnering blijft. liefs van oma Fred en opa Henk.

Fred Knoester 2014-05-25 08:45:09

Bedankt voor alle grappige blogs en foto's Moniek; hebben er beiden van genoten! Nog een fijne dag vandaag en prettige terugvlucht!

Maggie 2014-05-25 09:37:23

Bedankt voor de mooie verslagen en foto's. Je schrijft leuk Moniek!

Tom 2014-05-25 15:13:47

Ik heb echt met plezier jullie blogs gelezen, je schrijft echt leuk! Jammer dat het tot een einde is gekomen, het was vast een experience of a lifetime!

Nina 2014-05-26 15:12:07

bedankt voor al het leesplezier en dat we mee mochten genieten. goede reis terug!