2e dag Jeugdkamp

Moldavië, Bălți

Na een goed ontbijt gingen we verder met overleggen voor de problemen in Moldavische dorpen. We hebben toen een opdracht gekregen om een filmpje te maken. De ene groep voor kinderen, de andere groep voor volwassenen. Het doel van het filmpje is om mensen te motiveren vrijwilligerswerk te doen.

Tijdens het overleggen werden we onderbroken door een priester die het kamp kwam zegenen. (Door ons met heilig water te bestrooien 💧) Dit was een bijzondere ervaring!

Hierna hadden we lunch. Hier eten ze warm tijdens de lunch, hetzelfde als 's avonds. Daarna moesten we naar het volleybal veld, waar we een spel met waterbalonnen en volleybal gingen doen. Na de sportiviteit was het tijd voor eten. Prima te pruimen 🍑!

Hierna gingen sommigen een wandelingetje maken om het bijgelegen meer, en de rest ging zich voorbereiden voor de bruiloft.

Er was een koppel dat ging "trouwen". Het hele ritueel werd uitgevoerd. Veel gedans, gejubel en gezongen. Aan het einde reden de bruid en bruidegom in een super mooie wagen (kruiwagen) het terein af. En nu zitten we dit te schrijven...

Dus wij gaan nog even dansen en genieten, joe!
  • Jorrit en Joost

Mooi om te zien en lezen hoe jullie in die cultuur opgaan en samen activiteiten doen. Top ervaring! Veel plezier gewenst