Regenachtig dagje saracusa

Italië, saracusa

Nadat we uitgeslapen hadden van de wedstrijd de dag ervoor zijn we naar siracusa (schiereiland ortegia) gereden en zijn ondanks de slechte weersvoorspelling het prachtige stadje met gebouwen uit de oudheid gaan bekijken.
Net toen we de immense kathedraal wilde verlaten begon de onweer en regen los te barsten met als gevolg dat we nog even een extra rondje door de kerk liepen om te schuilen.
Toen de ergste regen gevallen was wilde we onze trip voorzetten en liepen de nog natte marmeren treden af waar olaf helaas ongelukkig ten val kwam door zijn natte slippers en het feit dat ik zijn bovenarm wilde pakken om op te steunen en hij van mijn aanraking schrok dus zich schrap wilde gaan zetten.... Hij gleed twee treden naar beneden, krabbelde snel weer overeind en lachte als een boer met kiespijn. Eerst leken het vooral schrammetjes waaraan hij niet teveel aandacht wilde besteden maar later voelde hij dat z'n rechter pols toch erg pijnlijk was dus hebben we besloten om na ons broodje terug te gaan naar de auto en in de buurt van ons hotel 1.20u verder naar een ziekenhuis te gaan om voor de zekerheid even röntgen foto's van zn pols te laten maken.
Daar bleek dat het een gewrichtsband is die waarschijnlijk uitgerekt is of een scheurtje heeft waardoor hij nu een soort brace achtig ding heeft gekregen en met een biertje uiteindelijk heeft zitten bijkomen van de schrik in hetzelfde restaurant als de dag ervoor. Samen hebben we de siciliaanse gerookte en rauwe vis voorafjes gedeeld die prachtig opgediend waren in een grote schelp en heeft olaf weer pizza gegeten en linda de overheerlijke rode tonijn met pistache geprobeerd, bij vertrek heeft olaf nog erg genoten van een sorbet drankje met limoncello.