Highway 1, California

Verenigde Staten, Morro Bay

Van Santa Cruz, Monterrey, Morrow Bay, Santa Barbara, Francisco naar Malibu (Los Angeles).
De KOA camping op Santa Cruz as eigenlijk wel een van de betere die we deze vakantie gehad hebben. Alles schoon, plek netjes op een groot grasveld en overal WIFI ☺. Vandaag rijden we een stukje naar beneden naar Monterrey een prachtig stadje aan een mooi gelegen baai. De mist is weer opgetrokken en het is heerlijk zonnig weer. Een beetje aan de frisse kant weliswaar. In Monterrey zelf leuke winkels, een mooie weg langs het water en een prachtig strand. Ook hier zwemmen de zeeleeuwen en zeeotters in de baai langs de kust. Je kan hier kanoën, maar omdat we een beetje te laat zijn is dat geen echte optie. Ook voelt Sanne zich niet helemaal lekker zodat we niet gaan zwemmen. Als we een stuk langs de kust naar de mooie 17 miles drive rijden zien we natuurlijk weer een klein hertje langs de kant van de weg staan. Ook hier weer midden in een woonwijk aan het strand. Rond een uur of vijf rijden we over HW nummer 1 naar het zuiden. Deze weg is prachtig (bochtig en kronkelig) en geeft hele mooie vergezichten. Ook hier is het weer spannend om een camping te vinden aangezien we ook hier niets hebben kunnen reserveren. Verder zijn er maar weinig campings. De eerste twee zijn vol, maar op de derde camping (PLASKETT CREEK campground) hebben we gelukkig plaats.
De volgende dag rijden we door naar Morro Bay. Onderweg is er een plek waar een kolonie zeekoeien op het strand ligt. Ze maken veel herrie, maar het is een leuk gezicht. Morro Bay is een leuk plaatsje met veel surfwinkeltjes. Sanne wil hier graag op zo’n surfplank staan en peddelen. Helaas lukt dat niet erg door de harde stroming. Dan maar in de kano en daarmee kunnen we de prachtige baai in roeien. Hier zwemmen de zeeotters en zeeleeuwen gewoon in het water. Vlak bij de kano komen ze totdat we te dicht bij komen en dan duiken ze lekker onder. De pelikanen vliegen vlak over de kano heen. Wat een prachtige beesten zijn dat! Na enkele uren hier te hebben doorgebracht moeten we weer verder rijden richting Santa Barbara waar we overnachten. Op de camping http://www.oceanmesa.com kunnen we nog lekker gebruik maken van het zwembad. Heerlijk na zo’n warme dag. ’s Avonds eten we bij “chili’s”, lekker heet ☺. Het is laat als we de tent inkruipen.
De volgende morgen slapen we lekker uit. De nachten zijn hier aanzienlijk warmer dan noordelijker en in de bergen. Ook nog even zwemmen in het zwembad voordat we Santa Barbara in gaan. In Santa Barabara is een prachtige oude missiepost uit 1786. Een prachtig gebouw in deze mooie omgeving. Deze missiepost http://www.santabarbaramission.org is een oase van rust in een sub wijk van de stad. Het is er opvallend rustig. De meeste mensen komen hier om te winkelen in de mooie winkelstraat van ruim een kilometer lengte en een tal van winkels en shops die uitmond in de pier. Daar gaan we natuurlijk wel naar toe. Thomas koopt hier zijn tweede paar Vans shoes. Dat scheelt en slok op een borrel zeg. 60 Dollar ipv 80 Euro. Rond 17 uur rijden we door naar Malibu, waar we (vlak bij LA) een camping http://www.maliburv.com gereserveerd hebben. Geen problemen met zoeken dus in het weekend. Hier blijven we 3 dagen om LA te bekijken. Hollywood, Beverly Hills, Venice Beach ………..