Herten op de Camping.

Verenigde Staten, Oljato-Monument Valley

Rond 6 uur moet Sanne vreselijk plassen en gaat (zoals gebruikelijk op een camping) naar de wasgelegenheid toe welke een meter of 25 van onze tent verwijderd is. Opeens roept ze: “kijk 4 herten”. Er blijken een aantal herten op dit vroege tijdstip over de camping te lopen. We springen allemaal uit bed en lopen langzaam met ze mee. Ze zijn niet bang, doen dit kennelijk vaker, lopen rustig verder en eten van de bomen. Wie heeft dit ooit meegemaakt: Herten op een camping? Nou ja Camping. Thomas zegt dat deze camping “meer lijkt op een bos waar je toevallig ook mag kamperen”. Nadat we inkopen hebben gedaan in de supermarkt en Opa Piet hebben gefeliciteerd met zijn 84 ste verjaardag rijden we via Desert View (aan de oostzijde van GC NP) het park uit. Vandaag willen we naar Page rijden, maar zoals de afgelopen dagen ook het geval was is er een zeer grote kans op Thunderstorms. Bij Page willen we graag naar “the Wave” of een wandeling maken in een zogenaamde “slotcanyon”. Bij regenval is dat erg gevaarlijk omdat het water in dit soort smalle canyons snel kan stijgen. We besluiten om dit nu over te slaan en dit misschien op de terugreis te doen. Daarom rijden we rechtstreeks naar Monument Valley in een Navajo Park. We kunnen gelukkig nog een plaatsje bemachtigen op de camping bij Gouldings Lodge. Een mooi plekje in het rode zand. We zetten snel de tenten op en gaan vervolgens de 17 mile lange onverharde weg door Monument Valley rijden. Een prachtige uitdaging voor de auto met diepe gaten en kuilen en veel stof. Maar prachtige uitzichten over de rotsen. ’s Avonds koken we voor het eerst zelf: spaghetti.