Grand Canyon NP

Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We hebben gisterenavond besloten om vandaag een stuk van de South Kaibab Trail te gaan lopen. We starten op 2213 meter hoogte en lopen de Grand Canyon in tot Cedar Ridge op 1865 meter hoogte. Onderweg een prachtig uitzichtspunt (Ooh Aah Point) met prachtige views. Onderweg zien we regelmatig kleine eekhoorntjes (squirels) die erg brutaal maar ook erg vermakelijk en leuk zijn. Met name de weg terug naar boven (je stijgt tenslotte ruim 300 meter) naar de South Rim was erg zwaar, maar het was een prachtige tocht. ’s Middags rijden we met de bus naar het andere eind van het park, Hermits Point. We willen daar eigenlijk nog een stukje wandelen, maar het weer zit ons een beetje tegen. Het wordt een stuk kouder en het gaat regenen. Het ontneemt ons de moed om nog een wandelingetje te gaan maken. En besluiten om naar de camping terug te gaan en een warme douche te pakken. De camping is (een beetje) primitief en we moeten naar een speciale (betaalde) doucheruimte toe op een speciaal deel in het park. Hier staan ook wasmachines en kan je dus ook wassen. Het wassen kost Dollar 2 per douche van 8 minuten. Het is vrij primitief want je moet 8 muntjes van Dollar 25 in een apparaat duwen. Waar je voor betaald is mij een raadsel, want het water is lauw (richting koud). ’s Avonds bekijken we nog een film over de GC in het Imax Theater. De film is leuk, maar valt mij verder een beetje tegen. Moe van deze dag gaan we terug naar de camping. Opa Piet is inmiddels jarig geworden, maar het is nu 6.30 in de morgen in Holland, dus we besluiten om hem niet wakker te bellen.