Credenziale Francesco di Assisi

Italië, Assisi

Vanochtend lekker uitgeslapen, ons eigen bedje slaapt toch het beste. Hele aardige overburen (Duitsers) boden een thermoskan heet water aan en hun zitje met mooi uitzicht. Niks mis met het onze maar we zeggen geen nee en toen zij weg waren hadden we het rijk alleen in de witte vlindertjes omgeving en heel veel kwetterende vogeltjes. Wat een mooie camping.

Aan het einde van ochtend naar Assisi gelopen, wat via een binnenweg toch echt 800 meter vanaf de camping is, die bovendien op een schitterende locatie ligt, alleen konden wij dat gisterenavond niet zo zien.

Het is weer tegen de 30 graden, prima temperatuur als je niks hoeft te doen, dus op ons gemakkie de stad bekeken, terrasjes gepikt en ijsjes gegeten. Tegen het einde van de middag, als de grote drukte voorbij is, lopen we naar de Baseliek van San Francesco en halen ons credential (een officieel document dat je te voet, fiets of paard de weg naar Assisi hebt afgelegd).

De basiliek bestaat uit twee kerken, een bovenkerk en een onderkerk, beide met o. a. bogen in het interieur met daarin de meest prachtige fresco’s in vertellende stijl, we zien het leven van Franciscus gewoon voor ons. Aangezien er geen foto’s mogen worden gemaakt doen we dat natuurlijk ook niet, maar wat indrukwekkend!

Terug op de camping reserveren we o.a. de overnachtingen in Rome en voor een etappe waar geen camping is. Woensdag 13 juni 10.00 uur gaan we op audiëntie bij de Paus, samen met enkele duizenden anderen, en daar heb je geen speciale kleding voor nodig, al hebben we uiteraard wat setjes nette kleding bij voor ‘s avons bij, dus dat doen we aan...maar eerst maar eens in Rome komen; er wachten ons wat flinke klimmetjes zegt het boekje. Dat is ook nog leuk.

Ja, heel indrukwekkend die basiliek! Prachtige foto's alweer. Jullie worden ook steeds bruiner en knapper 😘; dat wordt straks een mooie ontmoeting met de paus!

An 2018-06-08 09:28:48

Indrukwekkend verhaal hoor met bijzonder einddoel , maar Assisi ligt er ook mooi bij tegen de bergwand . Met genoeg ijsjes eten moet het weer gaan lukken ;-)

Henk en Ria 2018-06-08 09:40:45

he buurtjes, geweldige vakantie ook al is het vaak afzien denk ik. Met veel plezier lees ik cq lezen wij, jullie reisverslag. En een bezoekje aan de Paus dat is helemaal toppie... Ik hoop maar dat jullie het setje kleding dat jullie in Italië bestelden, niet nodig hebben. Dit is nl. zojuist bij mij bezorgd... groetjes van ons en nog veel reisplezier.

Digna 2018-06-08 13:52:32

Mooi hoor!!

Syllie 2018-06-08 19:07:07

Wat een heerlijke foto's weer! En jullie zien er zelf idd ook goed uit, totaal niet afgepeigerd! Zo langzamerhand komt het einde dan toch in zicht... Kunnen jullie niet doorrijden tot Napels?

Peter en Berdie 2018-06-08 19:12:54

Schitterend daar, mooie foto's en wederom een mooi verslag!

Leon en Thea 2018-06-08 19:38:42

Dit is toch het ultieme reisverslag. Lekkere ijsjes, mooi weer en niet te vergeten de foto van de ijsjes. :)