35 graden en toch koud!

Thailand, Tambon Lak Hok

Eeaaaah, te laat... Ik weet het. Ik ben al een week in Bangkok en nu pas m'n eerste reisverlag. Schandalig. Maar goed, better let as net!!

Inmiddels spaan ik dus al een week in Bangkok om en ik moet zeggen, het kan minder! Eerst maar even een sitrep van wat ik tot nu toe heb meegemaakt.

Dinsdagmiddag 26 januari stapte ik om 13:20 uur in het vliegtuig om hier op 27 januari 06:12 uur lokale tijd weer uit te stappen. M'n billen zijn nu nog aan het herstellen, wat een lange zit! Dit is ook het enige wat er was te klagen, want de vlucht verliep vlot en was goed geregeld. Na mijn stempel te hebben ontvangen van een aardige mevrouw die van alles vertelde, maar wie ik niet verstond alleen al door haar mondkapje, mocht ik mijn koffer ophalen en kon ik op weg naar mijn last minute geboekte hotel. Hoe zou het ook anders, want Jan Willem wil altijd het onderste uit de kan en dacht daar wel even een hotel te kunnen regelen in hartje Bangkok voor een spotprijs. Dit plan was gauw lekgeschoten door mijn mede studiegenoten die wél op tijd hadden geboekt en dit even voor mij hadden nagevraagd. Uiteindelijk was het Urbana hotel toch zo vriendelijk om mij twee nachten te gunnen voor een niet al te bespottelijke prijs, want ja, ik wilde toch wel in de buurt zitten van iedereen. Enfin de taxi dropte ons (ja ons, want tot mijn grote verbazing zaten in hetzelfde vliegtuig nog twee studiegenoten) rond 8-9 uur af bij het Urbana. Volgens mij hebben we over 5 kilometer iets van 1,5 uur gedaan. Wat een chaos hier op de weg. Van een vierbaansweg wordt hier met gemak een vijfbaansweg gemaakt xD.
Next challenge? Inchecken! Doordat ik nu 2,5 jaar de opleiding Small Business & Retail Management studeer, leek het MIJ logisch dat wanneer klanten eerder aankomen en willen inchecken, dit mogelijk moet zijn. Maar niets was minder waar. Vooraf betalen, dat moest dan natuurlijk weer wel. Zucht.. Verdere details houd ik maar voor me. In ieder geval kon ik 14:00 uur mijn kamer betrekken en even ontspannen. Heerlijk.
In de avond zijn we met z'n allen downtown geweest en man wat is het daar druk! Je weet gewoon niet waar je moet kijken! Aan de ene kant staan allemaal kraampjes met allerlei eten, souvenirs, kleren you name it en aan de andere kant staan de grootst mogelijk voorstelbare bedrijfspanden, hotels, shoppingmalls enzovoort en een 10 bij 10 lcd scherm aan de muur is ook niet iets waar ze hier vies van zijn. Dat ze dan ook wat geld hebben om de straatstenen recht te leggen en de elektriciteitskabels weg te werken is dan weer niet zo. Maar dat maakt het dan ook juist weer zo mooi. In één woord, ongelooflijk...

Zo, dat was dan day one, nog maar zeven dagen te gaan... Hoe ga ik dit ooit allemaal vertellen?? Om iedereen toch nog een beetje te laten genieten van zijn of haar vrije tijd ga ik het nu wat korter proberen te maken en alleen de hoogtepunten vertellen.

De volgende dag stond er een fietstocht aangeboden door Ko van Kessels op het programma. We hebben een middag lang door Bangkok gefietst en zijn van alles tegen gekomen. We zijn door een vleesslachterij gefietst (ja echt), hebben letterlijk bergen met auto onderdelen gezien, zijn met een langstaartboot aangedreven door een 6 cilinder turbo blok over de Menam geschoten, hebben een tempel met een 16 meter hoge Boeddha bezichtigd, hebben wel iets van 100 meervallen op één vierkante meter gevoerd en ik ben zelf bijna uitgehuwelijkt aan een lokale Thaise tijdens een feest waar we een tussenstop maakten. Waanzin, maar had het niet willen missen! Mijn lokale naam is trouwens Yang, Willem heb ik maar weg gelaten om praktische redenen.

De volgende dag (vrijdag) zijn we met de taxi naar ons appartementencomplexen gebracht. Iedereen zit met z'n tweeën op de kamer en mannen en vrouwen zijn gescheiden. Ach, als ze zelf maar geloven dat iedereen zich hieraan houdt;). Ik zit zelf in het KTN Apartments complex en het gros van de studenten zit in Sita Villa. Wie van insecten houdt, zit hier trouwens gebeiteld. Ik houd er niet zo van en gelukkig konden ze mij en m'n roommate een andere kamer aanbieden. M'n roommate komt uit Iran, dus ik doe aan dubbel cultuur opsnuiven:P. Beide complexen liggen op een steenworp afstand van elkaar en op minder dan 10 minuten lopen van de Rangsit University. Hier zullen we de komende 9 weken de minor Marketing en management in Asia gaan volgen en (hopelijk) alle ins en outs komen te weten over Azië als zakelijke markt, maar ook marketing, communicatie, trends enzovoorts. Hier komen ook nog eens fieldtrips bij naar onder andere Heineken en Friesland Campina. Écht leuk!

Zaterdag zijn we naar Pattaya gegaan om vervolgens met de boot naar Ko Lahrn gebracht te worden. Er werd ons verteld dat we binnen twee uurtjes wel in Pattaya aan zouden komen. De werkelijkheid was iets anders, maar dit mocht de pret niet drukken. Nog een leuk weetje, als je van achtbanen houdt, dan kun je je hart ophalen op de snelwegen van Thailand, want een aanloopje tot een heuvel aanleggen is hier kennelijk wat teveel gevraagd :-P Op Ko Lahrn zijn we met scooters over de berg gevlogen waar denk ik iedereen wel even een keer heeft gedacht aan zijn of haar zorgverzekering. Gelukkig konden we heerlijk bijkomen van de rit aan het heerlijke strand! De terugweg hebben we toch maar de auto genomen. Vervolgens hebben we de zon zien ondergaan op de uitkijkheuvel/berg en zijn we teruggebracht naar Bangkok. In Pattaya kwamen we overigens verdacht veel blanke mensen tegen die zeer gelukkig oogden. Hoe dit kan? Google maar even ;-)

Ja, en toen was het alweer zondag. Zondag zijn we met z'n allen naar Futurepark gegaan. Dit is een gigantische (hoe zou het ook anders) shoppingmall waar weinig dingen niet te koop zijn. Alle westerse merken zijn hier ook alomvertegenwoordigd en ze hebben hun prijzentarief jammer genoeg ook meegenomen. Achter Futurepark, of eigenlijk ertegenaan, zit de Big C. Dit is een uit de kluiten gewassen supermarkt, waar dan weer oosterse prijzen worden gehanteerd. Hier hebben we dan ook gretig gebruik van gemaakt.

Maandag - nu. School... Ja het vakantiegevoel mocht weer, zij het hortend en stotend, plaatsmaken voor de kille werkelijkheid, want er moet hier natuurlijk ook wat gedaan worden! De maandags hebben we een stortvloed aan informatie over ons heen gekregen, waarvan school hopelijk niet denkt dat we dit allemaal hebben kunnen onthouden, en zijn we rondgeleid op de redelijk grote campus. Al deze informatie kregen we in het auditorium waar de airco niet regelbaar is. > Aan is aan en uit is uit. Dus daar zaten we dan te koukleumen terwijl het buiten 35 graden was. Ook dat is Bangkok.

Nou that's all folks. Bedankt voor het lezen. Ik laat snel weer van me horen!

Sa wa di khap!

bliuw der mar <3

vcr2 2016-02-03 17:36:41

Allemaal heel herkenbaar,geniet er van!

Truus Benoist 2016-02-04 10:02:18

He pake, goed op dysels passe yn it fiere Bangkok. Meitsje der in prachtige libbenserfaring fan. "Selamat Datang"