Nummertje vier!

Thailand, Changwat Phuket

Ja, en toen gebeurde waar ik geen rekening mee hield. Ziek zijn en niet zo’n beetje ook.. Excuses dus voor het, wederom, verlate reisverslag. Gelukkig ben ik nu weer beter en gaan we vrolijk verder! De afgelopen drie weken zijn weer voorbij gevlogen en ons avontuur in Thailand begint zelfs al tegen het einde te lopen, snik... Ik weet weer niet hoe ik alles in een paar pagina’s moet proppen, maar ik ga m’n best doen. We beginnen met Phuket.

Phuket
Vrijdag 26 februari zijn we met de nachtbus naar Phuket gegaan. Als je iemand vraag die naar Thailand op vakantie is geweest, grote kans dat je dan verhalen gaat horen over Phuket, en terecht, want het is alles wat het belooft te zijn en meer! De reis er naartoe hadden we ook met het vliegtuig kunnen doen, maar wij dachten laten we eens cultureel doen en met de nachtbus gaan. Dus, 19:00 uur vertrekken om vervolgens om 09:00 uur uit te stappen in Phuket. Man wat een rit.. We dachten dat we wel snel even konden slapen, maar de wegen van Thailand waren het daar niet echt mee eens. Enfin, we waren er en het avontuur kon beginnen!

De eerste dag hebben we rustig aan gedaan en voor de volgende dag een speedboat trip naar de Phi Phi eilanden geboekt en naar het strand gegaan. Het strand was mooi wit zand en heerlijk koel azuurblauw water lagen op ons te wachten. Wat verder opviel was dat het één dikke mengelmoes van toeristen was. Er was bijna geen local te bekennen, ja om je dingen te verkopen. Met een beetje fantasie kon je je bijna voorstellen dat je aan de Hollandse kust lag tijdens een tropische dag, zoveel blank was er om je heen.

De volgende dag zijn we dus met de speedboat naar de Phi Phi eilanden geweest. De reis begon totaal niet zoals ik me had voorgesteld. Waar ik had verwacht dat we lekker over een kalme zee naar allerlei eilandjes zouden schieten, was de realiteit nét even anders. De zee was ‘a little bit bumpy’ en daar was niets aan gelogen. Ons 600 PK’s sterke bootje had geen moeite ons over de golven te dirigeren, en iedereen had dus ook binnen een paar seconden ontdekt of hij zeebenen had of niet haha.
Tijdens de trip hebben we zo’n beetje alles wat je je kon voorstellen gezien en gedaan. Snorkelen, lekker dobberen, baaitjes zien (waaronder Maya bay van de film: The Beach met Leonardo di Caprio ooh ooh!) en als afsluiter lekker relaxen aan het strand. Nog een leuk detail, op één van de eilanden waren aapjes die zich goed hadden aangepast aan de omstandigheden (lees: toeristen). Deze laten, helaas, zeer veel rotzooi achter op het strand, waaronder veel flesjes water. En tot onze grote verbazing werden deze gewoon gebruikt door de ‘locals’! Dopje eraf, slokje, dopje er weer op. Echt hilarisch om te zien.

En toen was het zaterdagavond, tijd om te stappen dus! Op naar Bangla Road. Ik moet zeggen, iedereen heeft het over Kho San road in Bangkok dat het daar zo gezellig is, maar als je het mij vraagt valt dat allemaal in het niet bij Bangla Road. Cocktail bars, Irish pubs, disco’s, night clubs, you name it, they’ve got it! Je kon overal ook gratis naar binnen en de prijzen voor een drankje waren niet eens onbetaalbaar! De discotheek die wij bezochten draaide ook nog eens super goeie muziek en er heerste een super relaxte feest sfeer, geweldig! U begrijpt, er werd tot in de vroege uurtjes doorgegaan.

Dat we zondag hebben uitgeslapen tot de check-out tijd was hiervan een logisch gevolg. Verder hebben we die dag nog een rondje gemaakt over de vele markten en hier en daar nog wat gekocht. Je hebt hier echt leuke shirts van goede kwaliteit voor relatief weinig geld, dus shopping paradise! Ja, en toen zat onze tijd er alweer op. Nachtbus in, slaappilletje (die overigens zeer goed hun werk doen en geen overbodige luxe zijn) en back to school. Ugh…

Nog wat leuke dingetjes op een rijtje:

Heineken
We zijn met school naar een brouwerij in Bangkok geweest waar ook Heineken werd gebrouwen. Veel dingen gezien, geleerd en natuurlijk geproefd! Vreemd detail wat betreft marketing, biermerken mogen wanneer er direct reclame wordt gemaakt ter stimulatie van de verkoop van bier maximaal 5% van het gebruikte oppervlak van de advertentie gebruiken voor hun logo. Zeer weinig dus en dit leidt tot zeer creatief denken. Veldel zijn ze zeel loyaal in laten ploeven!

Hangover
De Hangover Sky bar is écht zo mooi als je jezelf voorstelt en het uitzicht is magnifiek. Het gebouw zelf daarentegen stelt eigenlijk vrij weinig voor en is zelfs verouderd. Je merkt echt dat alles in het teken staat van de Sky bar en daar betaal je ook voor. Je betaalt omgerekend ongeveer 10 euro voor een biertje en 20 euro voor een wijntje, maar dan heb je ook écht een super uitzicht. Onvoorstelbaar hoe ver Bangkok reikt, de lichtjes aan de horizon houden gewoon niet op.

File
Pak de watertaxi! Paar baht en je bent zo op je bestemming. Neem wel oordopjes mee:P

Speciaal
Als je in Bangkok zin hebt in een lekker biertje, en zat bent van de Singha en Chang, ga dan naar de Asiatique markt. Hier hebben ze zowat alle internationale speciaalbiertjes die je je maar kunt bedenken. Zelfs met de officiële glazen! Proost!

Mooi dat was het alweer, tot over een paar dagen!