La Bisbal - Mora D'Ebre - Horta De Sant Juan

Spanje, La Bisbal De Falset

Grijze ochtend, geen zonnecrème nodig vandaag.

De eerste en als we goed geïnformeerd zijn lastigste klim van de dag is goed te doen en voert alweer door een prachtig berglandschap. Vervolgens gaat het inderdaad bergaf richting Ebro.

We lunchen in Mora d’Ebre, waar we volgens het originele plan pas vanavond zouden zijn. Het lijkt hier geen toeristische voltreffer dus we trekken verder. Met een beetje geluk halen we vanavond Horta de Sant Juan en overmorgen Morella. Dat moet volgens onze gastvrouw van gisterenavond wel een voltreffer zijn.

Iets voorbij El Pinell de Brai begint de via verde door het Catalaanse Terra Alta. Heel mooi. De via verde blijft prachtig maar wordt wel vermoeiend op den duur. Toch niet hetzelfde als vlak asfalt. De helm moet even af om wat te verluchten.

Ons verblijf in het dorp waar Picasso een tijdje woonde heeft ons een extra 100 hoogtemeters opgeleverd. De weg die vanaf de Via Verde naar Horta De Sant Juan aangeduid staat gaat op het einde steil omhoog en daar ben ik toch niet echt op voorbereid. We merkten later dat je gemakkelijk met een kilometertje omweg een veel geleidelijkere weg kunt nemen. We hebben een huisje met een view. Morgen verlaten we Catalunya.

Trip en verblijf

83,5 km, 1.149 hoogtemeters
Casa Templers te Horta De Sant Juan: 120 EUR excl. ontbijt, per telefoon geboekt

Vakantiewoning 4 personen in centrum tegenover supermarkt. Ingang was wat moeilijk te vinden (bergop rechts met rug naar supermarkt). Alle comfort aanwezig, mooi uitzicht. Fietsen in garage.