Manresa - Igualada - Montblanc

Spanje, Manresa

Gezien gisterenavond eerder gastronomisch was dan cultureel brengen we vanmorgen een blitzbezoek aan het centrum.

Na het verlaten van Manresa, met meteen wat klimwerk, hebben we een lange tijd een uitzicht op de Montserrat. Het is een mooie tocht richting Igualada waar we bij de rivier stoppen om te lunchen.

In El Pont d’Armentera kunnen we bij een fonteintje de bidons vullen maar de dreigende lucht verraadt al dat we het ook vandaag niet droog zullen houden. We zijn dichtbij ons doel net op de grens tussen vriendelijke en boze wolken maar kunnen net niet ontsnappen aan een hevige bui. Die bedient bovendien het touchscreen van de Garmin en beëindigt de registratie van onze rit vroegtijdig, net nu we een recordaantal meters geklommen hebben op één dag, grrr.

Na een lange dag met 1400 hoogtemeters en 95 kilometers in Montblanc aangekomen. We hebben in Montblanc een dag voorsprong waarvan we er morgen een halve gaan opofferen om onze beentjes wat meer rust te gunnen. Lekker gegeten in een gezellig restaurantje op de hoek van het marktplein.

Trip en verblijf

95 km, 1.397 hoogtemeters
Hotel Fonda Riuot te Montblanc: 59 EUR excl. ontbijt, geboekt per telefoon

Wat ouderwets hotel, maar wel ok. Biedt geen ontbijt / avondeten aan. Fietsen in de vergaderzaal.