Zuutjes

Duitsland, Ellwangen (Jagst)

Vandaag belooft het voor het eerst echt klimmen te worden. De eerste paar kilometer volgen we de weg langs de rivier maar langzamerhand zullen we het dal ook een keer uit moeten. Het wordt met de km groener, meer bos, stiller en steiler. Een bepaald stuk zou een MTB fiets niet misstaan hebben. Maar we hebben het gered. 'Zuutjes an' zou Wim zeggen en dat deden we. Vaak uit noodzaak omdat we niet hard konden.
Op de camping kregen we van de eigenaar een kopie mee van een aanpassing in de route, toegestuurd door Reitsma zelf.
De omgeving is nog steeds erg mooi en al bij al valt het klimmen best mee. Goed bij 10% omhoog hoef je van ons niet te verwachten dat we omhoog vliegen en hardop liedjes zingen maar komen doen we er.
Iets na 12 uur arriveren we al bij de camping. Vroeg deze keer en al na zo’n schamele 50 km. De volgende camping zou namelijk pas nog een 70 km verder zijn. Daarbij is een middagje niets doen ook wel eens fijn. We zijn bij de stad Ellwangen. Een mooie historische stad die we vanmiddag dan ook zijn gaan bezoeken. Even iets anders. Meteen alvast gereserveerd voor het avondeten in Brauhaus Roter Ochsen. Schijnt goed te zijn zoals de meeste brouwhuizen in Duitsland waar je kunt eten, althans dat is onze ervaring. Mooie bijkomstigheid is dat ik niet vies ben van bier, integendeel. De witte droge wijn voor Jacqueline smaakt haar trouwens ook goed.
Morgen naar Dillingen an der Donau. Benieuwd wat die rivier ons gaat brengen. Maar eerst nog even genieten van de zon.