De Rijn

Duitsland, Bingen am Rhein

Vannacht flink regen gehad, slaapt wel lekker met het getik van de druppels. Vanochtend bijtijds weer op en spullen ingepakt. Hopelijk krijgen we in dit laatste ritueel ook wat meer routine, we hebben nog wat dagen in het verschiet om te oefenen.
Na het pakken richting Koblenz centrum. Bakkerij gezocht voor een kop koffie en een broodje, tevens ons ontbijt. Daarna richting kade en kaartjes gekocht voor ons boottochtje over de Rijn van Koblenz naar Bacharach. Komt goed uit want het miezert, vanmiddag klaart het op. We schepen in op de meer dan 100 jaar oude Goethe boot, een tandrad boot.
Al na zo’n half uur zijn we er al achter dat een Rijn ‘cruise’ niet ons ding is. Het uitzicht is prachtig maar verder vervelen we ons stierlijk en worden nog net niet baldadig.
Tegen half 2 naderen we Bacharach en meren we aan om van boord te gaan. We bekijken nog even het stadje met de vele vakwerkhuizen en zetten onze route voort richting Bingen. Nog even getwijfeld wat we zouden doen met de camping. De camping die we in gedachten hadden staat omschreven als vriendelijk en gezellig, echter het sanitair zou zeer verouderd zijn, voor mij toch een gevoelig puntje. Op de camping aangekomen blijkt het sanitair vernieuwd en het mooiste en zuiverste tot nu toe. Althans voor de heren. De dames moeten het doen met een oude combi die voorheen ook al voor de heren is gebruikt toen daar de wasruimte aangepast werd, inclusief urinoirs. Misschien om het handwasje in uit te spoelen? Én, het is er gezellig, tenminste als je van campings houdt met vaste standplaatsen, veel kabouters bij de caravan afgewisseld met mooie Bambi beeldjes waar dan allerlei leuke, felgekleurde bloemetjes in kunnen. Voor de liefhebber erg mooi. ‘T trekt ook een bepaald publiek en we kijken met open mond wat er zoal voorbij paradeert.
Gaan in Nederland de pubers tegenwoordig per vliegtuig naar de Spaanse Costa’s, hier in Duitsland lijken zij vooral naar de camping te gaan. Gelukkig zijn er nog oordopjes.
Al bij al is het een rustige dag geweest, veel op de boot en weinig km’s. In totaal zo’n 30.
Lekker gegeten in Bingen,
degelijk Duits deze keer. De dag begon miezerig maar zodra we van de boot zijn komt het zonnetje door en stijgt de temperatuur.
Benieuwd wat de dag van morgen brengt.

Heel erg leuk om het zo te lezen. Ik zal het jullie niet na doen. Wat ik mijn eigen wel afvraag. Waar laten jullie je fietsen als jullie slapen? Groetjes Maria.

Maria. 2018-06-15 22:57:48

Ja zo'n reisje langs de rijn rijn rijn. s'avonds in de maneschijn schijn schijn. met een lekker potje bier bier bier. aan de sfeer sfeer sfeer. op de rivier vier vier. zo'n reisje met een nieuwe wedse schuit schuit schuit. allemaal ineleke juit juit juit. tis zo deftig is zo fijn fijn fijn jah zo'n reisje langs de rijn. Haha mocht je nog eens varen is dit t perpecte lied! Wel inhaken he! 😂 Nou morgen weer in de pedalen Veel plezier, mooi geschreven! 💋je zus