Koren en wijn

Duitsland, Hemsbach

Ondanks de uitgelaten pubers op de camping, beide redelijk geslapen. Wel vroeg wakker, lekker gedoucht, tent afgebroken, alles ingepakt, tassen op de fiets en om half 8 op de fiets. Het weer is perfect, in de ochtend al 19 graden.
Eerst een bakker opzoeken voor ontbijt en koffie. We zijn in Duitsland dus dat is niet zo’n probleem, binnen 5 km vinden we er een, nog op de route ook.
We verlaten voorlopig de Rijn en schieten het land in. Zo ver we kunnen kijken korenvelden met in de verte tegen de heuvels druiven. Wat opvalt zijn de vele weidebloemen tussen al het koren. Klaprozen en korenbloemen te over. Goed voorbeeld voor onze boeren?
We zitten duidelijk in een wijngebied, het ene Weingut na de andere Weinstube wisselen elkaar af, maar ja het is nog voor 11 uur en om nu al aan een Trockene Weißwein te schieten is wel erg, zeker nu we nog een 80 km voor de boeg hebben.
Een klein stukje industrie maar voor de rest wisselen weidse landbouwgronden af met bos en zo nu en dan een dorpje.
Eind van de middag komen we aan op de camping. Een heel verschil met gisteren. Ondanks de drukte, rust al om en mooi, zuiver sanitair.
De tentjes staan vlot en het wordt tijd om te aperitieven. Italiaans eten daarna en nu nog nagenieten van het heerlijke zomerweer.
Morgen weer een dag.
Tip voor premier Rutten: zou goed zijn om contact op te nemen met Frau Merkel over de wegen de we fietsen. Een laagje nieuw asfalt hier en daar zou niet overbodig zijn. Stuitert wat minder en we moeten toch een beetje zuinig zijn op onze tere billetjes die nog zoveel km’s moeten.

Ps. Voor de taalkundigen onder ons de meesten ‘typo’s’ zijn met dank aan het Apple toetsenbord op m’n iPhone.

Hallo.. foto's zijn weer erg mooi. Jullie hadden je bidon kunnen vullen met die heerlijke weisein! Op de rerugweg ff paar flessen scoren. Fijne avond en suc6 morgen. Groetjes 🤗

Conny 2018-06-16 21:28:54

He daar, al vast weer enkele km’s in de benen terwijl ik deze reactie schrijf... grappig: wij hebben exact dezelfde foto op onze blog van die Fahrrad Werkstatt. Bewijst maar weer eens de degelijkheid van onze oosterburen 😉. Leuk! Fiets ze, wij volgen met de boekjes van Reitsma bij de hand! Ook een beetje vakantie zo en alle herinneringen komen weer boven.

Hannie 2018-06-17 10:29:35

Er was gisterenmiddag en avond veel belangstelling bij de brandweer naar jullie fietstocht. Succes vandaag met te tocht richting Heidelberg, en geniet van wat daar allemaal te zien is. Hier is het nu nog maar 18 graden, hoop dat de zon nog komt. Zie geen foto's van jullie zelf, een actiefoto of zo? Noteer de mooie plaatsjes aub dan kunnen we samen er nog een terug gaan. Op het allemaal op ons gemak te bekijken. Want daar zal het nu niet van komen denk ik. Doe voorzichtig, kijk uit naar het volgende verslag, Wim.

Wim 2018-06-17 12:24:19

Pas 5 dagen onderweg en al zoveel moois gezien! Fijn dat we (dankzij Pindat) zo een beetje met jullie 'mee kunnen reizen'!

Arjen & Renate 2018-06-17 15:37:25

Dag Dappere Fietsers, Een heel goeie reis en genieten. groetjes Tineke

tinekedekok@hotmail .nl 2018-06-17 15:52:20

Hoi Jacqueline en Eric Ik kom er nu achter dat jullie mijn reacties niet ontvangen hebben, daar ik vergeten ben om op de blauwe balk te drukken. Ik vind het heel knap dat jullie deze reis maken en dat alles spoedig verloopt. Jullie gaan nog echte kampeerders worden!ik volg jullie elkedag. Liefs, ook van Thieu Groetjes Jacqueline