Leermomenten

Duitsland, Koblenz

Ja zo gedurende de dag zijn er regelmatig ‘leermomenten’. Klein voorbeeld: als je gaat douchen dien je de handdoek mee te nemen. Als je dat niet doet kun je in je natte fietskleding, want die was je tevens als je gaat douchen, terug naar de tent om alsnog je handdoek te gaan halen. Gelukkig waren we een van de weinige gasten dus is het alleen mij opgevallen. Je snapt, hilariteit alom.
Vanochtend opgestaan met stralende zon. Ingepakt, kost vooral veel meer tijd dan dat hier geschreven wordt, ik alvast naar de bakker voor een ontbijtje, kon Jacqueline verder met inpakken. En rond de klok van 8ten vertrokken. Eerst richting route, zo’n 15km. Door een mooi glooiend landschap afgewisseld door bossen en velden richting het Rijndal. In de verte al regelmatig zicht op de forten en burchten hoog op de heuvels langs de Rijn. Na een flinke afdaling komen we uiteindelijk aan de Rijn bij Remagen, o.a. bekend om zijn imposante bruggenhoofden. We vervolgen de Rijn. Niet de eerste keer, vorig jaar ook al met Jacqueline toen we de 3 rivieren, Sauer, Moezel en Rijn gefietst hebben en een paar jaar terug met Wim, Hannie en Oscar toen de 2 laatstgenoemde naar Rome fietsten. Wim en ik hebben hun toen ‘aangeduwd’ van Sankt Sebastiaan naar Bacharach.
Aangekomen bij Koblenz ingecheckt op de camping die op de hoek staat waar de Moezel uitmond in de Rijn. Mooi zicht op de stad Koblenz. Lekker gedoucht op het terras wat gedronken en vervolgens met het voetpontje de Moezel over richt Het centrum van Koblenz.
Eerst even op zoek naar het kantoor van de zgn KD rederij. Het plan is om morgen de boot van Koblenz naar Bacharach te nemen en van daaruit nog een stukje te fietsen.
Gegeten aan de kade. Vietnamees deze keer. Smaakvol en scherp, heel scherp. Vlug terug met het pontje richting camping want de eerste regendruppels vallen. Aangekomen bij de tentjes vlug naar binnen. Alles opgeborgen in de waterdichte zakken en tassen. Want, weer een leermoment, in de tent kan het nogal vochtig worden, dus ook alle spullen die niet waterdicht opgeborgen zijn. Al doende leren we bij. Als het goed is wordt het routine. Nu in de tent luisterend naar het tikken van de regendruppels op het tentdoek, rustgevend. Zal wel weer met de kippen op stok worden. Geeft niet want morgen weer bijtijds op.
Truste.

Lijkt op een mindful reis ? als je in jullie tentje ligt met de regendruppels op het tentdoek en de fietstocht nogmaals opnieuw herbeleefd groetjes ....

suus en bee 2018-06-14 22:20:30

Leuk dat je jullie plekje kunt zien op de foto van de camping hier boven in. Leermomenten genoeg in een mensenleven. En voor jullie ook misschien morgen nog wel een. Maar genieten van de tocht is het belangrijkste. En morgen kan dat extra vanaf de boot genietend van een rijs je over de Rijn Morgen ga ik beginnen met het knippen van de eerste stukjes haag met de hand nu nog, tenminste dat is mijn plan! Slaap lekker, en morgen vroeg weer op.