van Krimpen naar Budapest

Hongarije, Boedapest

Om 3 uur ben ik vertrokken richting Zestienhoven voor de vlucht met Transavia naar Budapest. De auto geparkeerd op een bewaakte parkeerplaats en met een transfer naar het vliegveld. Spannend, na 9/11 had ik niet meer gevlogen. Om 6 uur ging het licht op boarding. Aanvankelijk had ik een plaats aan het gangpad, maar schuin ervoor was een een hele rij leeg, precies bij de vleugel. Een stewardess vroeg mij of ik daar wilde zitten. Natuurlijk, heerlijke beenruimte en een mooi zicht. Het opstijgen blijft iedere keer weer het mooiste van het vliegen. Als het vliegtuig snelheid gaat maken, geweldig. De vlucht was rustig en omdat het donker was niet veel te zien. Ik had al een minibus geregeld voor de transfer naar hotel Bara in het deel Buda van Budapest. Binnen 5 minuten was het busje er al. Met 2 Italianen ging het richting Budapest. Wat me opviel op de weg naar het centrum waren de vele reclameborden langs de weg. Het busje ging van Pest naar Buda over de Donau en leverde al direct een mooi gezicht op. Het hotel is prima, netjes en schoon. In een hotel in de buurt nog even een biertje gedronken. Bizar, 2,75 voor een halve liter Bittburger. Echt spotgoedkoop. Morgen de stad in, ben heel benieuwd.

Veel plezier!

Andrea 2016-10-28 23:36:40

Lekker genieten !!

Ria van der wende 2016-10-29 09:45:56

Lees het nu pas, slaap beetje lastig deze dagen en jouw verhaal is erg gezellig zo op dit vroege tijdstip. Joh, dat je sinds 9/11 niet meer gevlogen had! Dan is dat best spannend. Dat van dat snelheid maken bij het stijgen vind ik ook altijd het mooiste!. Gauw verder lezen!