Bob's Lake

Canada, bob's lake

ENGLISH VERSION BENEATH

Ron's ouders, Danny en Rosemarie Hunter, hebben een huis aan Bob's Lake, een groot meer ongeveer een uurtje rijden vanaf Kingston. We gaan er vandaag op bezoek en blijven de nacht slapen. Omdat we met zes personen zijn gaan we met 2 auto's, Melanie rijdt de auto van Joan en ik ga met haar mee.

Het is allemaal even wennen op de Canadese wegen.. vooral de stoplichten zijn wat lastig in het begin. Verkeer dat rechtdoor gaat mag ook linksaf slaan, dat is allemaal geregeld in één licht. Je rijdt dan vast een stukje naar voren en wacht dan tot al het tegemoetkomende verkeer gepasseerd is. Rechtsaf mag ook altijd ondanks dat het verkeerslicht op rood staat. Veel bestuurders rijden op een linker baan omdat ze later ergens linksaf willen slaan. Alhoewel rechts inhalen niet de bedoeling schijnt te zijn wordt dit hierdoor toch massaal gedaan.. Maar Melanie is een snelle leerling en ze doet het allemaal prima.. (mijn afgekloven nagels waren nog van het Skydiven..:) )

Na enige tijd passeren we een bord "welkom to the Lake - The Hunters". We zijn op de plaats van bestemming aangekomen! Het huis staat vlak aan het meer en erachter staat een "Bunky" oftwel een gastenverblijf waar Joan, Ron en Avery slapen. Daarnaast staat een van alle gemakken voorziene trailer waar ik vannacht mag slapen. Bregt en Melanie slapen in het huis. Het ziet er prachtig uit allemaal. Carrie, de zuster van Ron, is ook op bezoek vanuit Calgary. Ze heeft helemaal zelf een taart gemaakt voor Joan en Ron bestaande uit 188 luiers! Ik heb nog nooit zo'n origineel cadeau gezien voor jonge ouders! (ik vergat haar het recept te vragen.. :) )

Het is erg leuk ze allemaal te ontmoeten. Iedereen wil natuurlijk Avery vasthouden, knuffelen en foto's van haar maken. Ook Tye, "de Lakekat" kan zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en springt bij Ron op de schoot terwijl hij Avery schommelt. Dit vredig tafereeltje wordt door iedereen met een camera vereeuwigt voor het nageslacht en daarna wreed verstoort door Avery die even haar stembandjes uitprobeert. Tye maakt zich met een flinke sprong uit de voeten en houdt het daarna voor gezien..

Het weer is volledig omgeslagen.. een paar dagen geleden lagen we nog met rond de 30 graden te dobberen in Loon's Lake. Nu is de temperatuur gehalveerd tot 15 graden.. Daarom gaan we warm aangekleed vissen! Het is alweer zo'n 25 jaar geleden dat ik voor het laatst een werphengel in mijn handen had dus lijkt me leuk het weer eens te proberen. Na enkele mislukte pogingen om de lijn uit gooien ("oh moet ik die knop loslaten bij het werpen van de lijn?..") kan ik ook van start. De vissen bijten alsof ze de hele week nog niet hebben gegeten maar blijken daarnaast ook zéér bedreven in het pikken van mijn aas want "bijten" is een ding maar "vangen"iets heel anders.. Na 10 keer aas te hebben vervangen krijg ik het sterke gevoel dat de vissen hier winkelen zonder te betalen..

Maar voor Danny blijken deze problemen niet te bestaan.. De ene na de andere vis wordt binnen gehaald, eerst gewone maatjes maar dan een flinke vis. Het blijkt een Pike te zijn van zo'n 60 a 70 centimeter.. Een van de grootste vissen die Danny ooit heeft gevangen meldt hij later trots! Dat ik bij deze historische gebeurtenis aanwezig mocht zijn is natuurlijk een pleister op de wond voor mijn eigen falen:) Alle vissen worden overigens direct weer teruggezet.

Nadat het mij ook eindelijk gelukt is één kleintje te vangen begint het te regenen en houden we het voor gezien. Na een gezellige avond is het tijd om te slapen en de volgende dag genieten we van een typisch Canadees ontbijt met toast, worstjes, gebakken aardappels, eieren, spek en salade.

Na een hartelijk afscheid vertrekken Melanie en ik weer naar Kingston. Vanavond gaan we weer naar Loon Lake. Morgen viert de familie van Tyler de 80e verjaardag van een tante. Ben erg benieuw hoe Canadezen een verjaardag vieren!

ENGLISH VERSION

Ron's parents, Danny and Rose Marie Hunter, own a home at Bob's Lake, a large lake about an hour drive from Kingston. We are going to visit them today and stay over for the night. Because we are with six people we go there with 2 cars, Melanie drives Joan's car and I go with her.

It takes time getting used to Canadian roads .. especially the traffic lights are a bit tricky at first. Traffic that goes straight can also turn left, that's all arranged in one light. You drive than a bit forward and wait until all oncoming traffic has passed. You can also always turn right although a traffic light is red. Many cars drive on the left lane because they want to make a left turn over about 5 kilometes... Although passing at the right is not permitted, this as a result is massively done .. But Melanie is a fast learner and she is doing just fine .. (my gnawed nails were caused by my Skydiving adventure .. :))

After some time we pass a sign saying "Welcome to the Lake - The Hunters". We arrived at our destination! The house is situated close to the lake and behind it is a "Bunkie" this is a guest house where Joan, Ron and Avery sleep. There is also a trailer with all possible conveniences where I can sleep tonight. Bregt and Melanie sleep in the house. It all looks beautiful.
Carrie, the sister of Ron, is also visiting from Calgary. She made a "cake" specially for Joan and Ron consisting of 188 diapers! I have never seen such an original gift for young parents! (I forgot to ask her the recipe .. :))

It's very nice to meet them all. Everyone wants to hold Avery, hug her and take pictures. Also Tye, "the Lakekat" can't contain his curiosity and jumps at Ron's lap while he rocks Avery. This peaceful scene is first immortalizes for posterity on camera and then cruelly disturbed by Avery who just tries her voice straps. Tye makes a big jump and calls it a day..

The weather has changed completely .. a few days ago we were still around 30 degrees and floating in Loon's Lake. Now the temperature is halved to 15 degrees .. Ok perfect wether to fish dressed up warm! It's been about 25 years since I had a fishing rod in my hands thus it seems fun to try it again. After several failed attempts at casting the line ("oh, I must let go this button ? ..") I can start. The fish are biting like they have not eaten for weeks but seem also very adept at stealing my bait. Yes, "having a bite" is one thing, but "catching a fish" is something completely different .. After 10 times putting on new bait i get the strong feeling that the fish shop here without paying ..

But for Danny these problems do not exist .. He is cathing fish one after another, first regular seizes but then a big fish. It appears to be a Pike about 24 to 28 inches .. One of the biggest fish ever caught by Danny he later reports proudly! Nice! Being present at this historic event is of course a bandage on the wound for my own failures :) All the fish are put back in the water immediately.
Finally i manage to catch one little fish. Then it starts to rain and we go inside. After a pleasant evening it is time to sleep and the next day we enjoy a typical Canadian breakfast with toast, sausage, fried potatoes, eggs and bacon.

After a warm farewell Melanie and I leave for Kingston. Tonight we go back to Loons Lake. Tomorrow the family of Tyler celebrates the 80th birthday of an aunt. I am very curious how Canadians celebrate a birthday!

Hoi Al, hartstikke leuk om te lezen allemaal. Het filmpje over het skydiven was huiveringwekkend, dat je dat durft! Gelukkig sta je weer op de grond. Veel plezier nog, liefs aan je dochters, Eric

Eric 2014-08-18 23:36:53

Hoi Alfred, wat leuk om nu eens de beide families te zien! Het ziet er allemaal heel gezellig uit. Dit is nu echt genieten; aan het meer, de gezelligheid en ook het eten. De vele foto's waren leuk om te zien! De baby foto's van Avery waren ook erg schattig om te zien. Nog een paar gezellige dagen toegewenst en veel liefs voor allemaal van oma en mama, Hanny!