Op weg naar Canada

Nederland, Schiphol amsterdam

English version underneath!

Op 31 juli 2014 is Avery, de dochter van Ron en Joan, geboren. Ik ga met Bregt naar Canada om ze op te zoeken en ook natuurlijk Melanie, die ook alweer bijna een jaar in Canada is.

Na een voorspoedige vlucht komen we rond 18.00 uur plaatselijk tijd aan in Toronto waar we opgewacht worden door Melanie en haar Canadese vriend Tyler. We zijn heel erg blij ze te zien, ook Tyler natuurlijk die we alleen op Skype een keer hebben gesproken.

De rit van Toronto naar Kingston is ruim 3 uur! Maar dat is voor de gemiddelde Canadees geen probleem. Ze zijn hier gewend aan lange afstanden. Dat geeft mij gelijk ruim de tijd om zo'n beetje elke vraag die ik heb over Canada aan Tyler te stellen. Geen tijd dus om in slaap te vallen :)

Als we dan aankomen in Kingston bij Joan en Ron blijkt bij het uitladen van de bagage dat Bregt een kleine koffer mist.. Na veel piekeren is het duidelijk dat deze bij de bagageband is blijven staan. Ik dacht dat Bregt deze op de bagagekar had gezet en Bregt dacht dat ik dat had gedaan :(

Het weerzien met Joan en Ron is ook geweldig en natuurlijk fantastisch om baby Avery in levende lijve te kunnen zien! Prachtig zo'n klein teer nieuw leven! Ze is een prachtige baby en lijkt wel een filmster, zoveel foto's er door ons van haar worden genomen.. Avery heeft de hele dag honger, Ron schat dat ze rond de 19 uur per dag door Joan wordt gevoed.. (Ron: "All se wants is food and sleep..") ! Ron heeft de rest van de taken op zich genomen. Baby verschonen, huis schoonmaken, eten klaarmaken. Ja da's nog aardig hard werken hoor voor een jonge vader :)

Ron heeft ondertussen al het vliegveld gebeld maar er is bij de afdeling gevonden voorwerpen genaamd "Lost en Found" nog geen koffer binnen gekomen die aan de beschrijving van buitenkant én inhoud voldoet. Naar de bagageband lopen doen ze niet, ze kijken alleen in de computer en "computer says no..":)

Na het uitwisselen van diverse cadeau's is het om middernacht tijd om te slapen. Rekening houdend met het tijdverschil van 6 uur is het voor ons eigenlijk al 6 uur 's ochtends.

English

On juli 31 Avery was born. Daugther of Ron and Joan. I am going with Bregt to Canada to visit them and of course Melanie who also is in Canada for almost a year now.
After a smooth flight we arrive around 18:00 local time in Toronto where we met Melanie and her Canadian boyfriend Tyler. We are very happy to see them and meet Tyler because i spoke just only once with him on Skype.

The drive from Toronto to Kingston is more than 3 hours! But that's no problem for the average Canadian. They are accustomed to long distances. That gives me plenty of time to just ask about any question I have about Canada to Tyler. So no time to fall asleep :) When we arrive in Kingston at Joan and Ron and we turn to unload the baggage it appears that Bregt is missing a small suitcase .. After much mulling it is clear that this has been left at the baggage claim.. I thought Bregt had put it on the luggage cart and Bregt thought I did :(

The reunion with Joan and Ron is also great and fantastic to be able to see baby Avery in person. Fantastic this small delicate new life! She is a beautiful baby and looks like a movie star so many photos are taken of her by us .. Avery is hungry all day, Ron estimates that she is fed around 19 hours a day by Joan. Ron: "All se wants is food and sleep ..! ") Ron is taking the rest of the tasks on his behalf. Baby changing, house cleaning, preparing food. Yes that's still pretty hard working for a young father :)

Ron has already called the airport but there is at the Department of lost objects called "Lost and Found" nothing found yet which matched within the description of the exterior and content. And they don't go to the baggage belt to look for it. They only look in the computer and "computer says no .." :)

After exchanging several gifts at midnight is time to sleep. Taking into account the time difference of 6 hours for us it is actually six o'clock in the morning.