Eksjö en Stockholm

Zweden, Eksjö kommun

In Eksjö hebben we de vrije dag besteed met een wandeling van de camping naar het plaatsje. Hier is een "oude stad" die na een brand weer is herbouwd. Het is er in het hoogseizoen waarschijnlijk druk maar nu volledig uitgestorven en bijna alles was gesloten.
De rit naar de camping bij Stockholm was mooi door een natuurgebied, waar we 3 kraanvogels en 2 elanden spotten. Het gebied rondom Stockholm bleek een bouwput; lag - en ligt nog lang - volledig op de schop.
Met de metro op excursie naar Stockholm. Het is prachtig zonnig weer. Rein heeft de loopfiets mee. De Nederlands sprekende gids heeft ons het mooie stadhuis, de aflossing van de wacht en de oude stad Gamla Stan laten zien. Het kleinste beeldje van de stad is het meest bezochte kunstwerk (wrijven over het hoofd en offers schijnen geluk en voorspoed te brengen).
Na de lunch hebben we met een paar reisgenoten een rondvaart van ruim 2 uur gemaakt die ons een goed beeld gaf van de stad. Terug met de metro, waarbij we eerst het andere eindstation hebben aangedaan.
Onze vrije dag bij Stockholm hebben we - in korte broek - met een boek bij de camper doorgebracht.

Fijn dat jullie zo genieten van deze vakantie. groetjes.

Klaas en Hennie 2019-05-17 11:04:02

Rein en Reinette,het zijn weer mooie foto's.Deze foto's komen ons niet onbekend voor daar Judith en Justin het Paas weekend in Stockholm zijn geweest.Geniet se verder.Groetjes Karel en Lidia.