Dag O: Vertrek vanuit Charlerloi naar Saint-Jean-Pied-de-Port

België, charleroi

Vandaag is het zover. Normaal nam ik een vlucht vanuit Charleroi naar Biaritz. Door een staking op de luchthaven van Biaritz werd mijn vlucht geannuleerd en moest ik op het laatste moment een treinticket boeken via Parijs naar Bayonne. Vervolgens zet ik mijn reis verder met een bergtreintje naar SJPDP.
Op het bergtreintje was er een heel speciale sfeer aanwezig. Allemaal mensen jong en oud die hetzelfde avontuur gaan beleven en ieder op hun eigen manier. Zo maakte ik kennis met andere pelgrims vanuit Australië en Duitsland. Doordat ik gekozen heb om met bergtreintje naar mijn bestemming door te reizen kon ik genieten van de adembenemende natuur!

Vannacht zal ik overnachten in Beilari een huisje ingeworteld in het hart van Baskenland en open voor de hele wereld. Hier slaap ik met 2 andere mensen samen in een kamer (zoals je op de foto kan zien). Tijdens mijn laatste avond voor het grote avontuur ga ik nog even de lokale plaatsen bezoeken. Rond 19u30 word ik terug verwacht in 'mijn giteke' voor het vegetarische dinner. Deze zal samen met de andere pelgrims van alle nationaliteiten plaats vinden.

Om 22u30 neem ik afscheid van het thuisfront. De lichten gaan hier dan uit en wordt er een volledige stilte verwacht.
Morgen (vrijdag 10/5) worden we om 6u45 gewekt voor het ontbijt en vervolgens te starten aan de tocht.
============
INVITATION de PRINTEMPS (23 avr 2019)
L'hiver est déjà derrière nous. Nous entrons dans un temps de tous les possibles.Appel à faire un nouveau pas. Nous ne savons pas quand, mais nous savons que nous allons fleurir. La sève nouvelle circule déjà dans nos veines, ouvrant le passage entre les vieilles douleurs. Dans nos pupilles on devine les nouveaux bourgeons.
C'est l'heure de se mettre en route. C'est l'heure de quitter le passé et se risquer dans le présent. Respirer avec nos pieds et cheminer avec toute notre âme.
Sois le bienvenue sur le Chemin, pèlerin.