Via Monument Valley naar Flagstaff

Verenigde Staten, Flagstaff

Vandaag een om-route naar Flagstaff. Een route om, om Monument Valley te zien. Dat moet je toch gezien hebben als je vroeger graag Lucky Luck las. Van Page naar Monument Valley is 200 km. Daar aangekomen was het echt van ... ok ... ook weer heel mooi. Langzaam lijk je toch een beetje immuun te worden van al dat moois. En omdat dit zo in de middle of Nowhere ligt en je er met de auto omheen kan rijden lijkt het alsof het niet echt is. Maar eigenlijk gewoon ook weer adembenemend. Eerlijk gezegd toen ik later de foto's zag realiseerde ik het me pas echt.
Nadat we een gedeelte van de route hadden gereden (oa naar de uitkijkpunt van John Wayne) zijn we zuidwaarts gereden, 300 km naar Flagstaff. Een leuke route. Steeds hoger, steeds groener, steeds frisser.
Flagstaff had ik gezien moet heel leuk zijn en diende dan ook als een hub richting zuid Californië.
En Flagstaff was gezellig, niet echt Amerikaans. Studenten stadje. En vooral lekker koel. We hebben in de avond lekker gezellig op een buitenterras (voor het eerst) gegeten en gedronken. Flagstaff, voor herhaling vatbaar...