2e dag fietsen naar Lahnstein.

Duitsland, Nassau

Vannacht goed geslapen. We hebben het niet koud gehad. De verwarming werkt goed. Na het ontbijt naar de Duitse informatie. Daar wat folders meegenomen. We kregen het advies om richting Lahnstein te fietsen. Deze route is redelijk vlak, maar wel 25 km lang en dan nog terug. Het weer is niet zo geweldig, het was zwaar bewolkt en koud. We waren goed gekleed, warme jas, das om en handschoenen aan. De route was goed te fietsen. Onderweg leuke dorpjes en mooie uitzichten. In Bad Emst, een kuerort hebben we wat gedronken en ons een beetje opgewarmd. Bad Emst is een mooie plaats, kun je zien aan de dure hotels waar rijke, vroeger ook de adel, kwam. Nog 10 km fietsen en we waren in Lahnstein aan de Rijn. Deze plaats was niets bijzonders, druk lawaaierig en geen oude gebouwen. Wel twee burchten. Een aan de andere kant van de Rijn en een aan de andere kant van de Lahn. We hadden geen tijd om de laatste te bekijken. Terug fiesend in Bad Emst weer wat willen drinken in een sjiek dure aangelegenheid. Hadden alleen maar kannetje theen voor Lydia. Dat was te veel. Hebben we een maar ander etablissement opgezocht. Daar was de koffie en de thee samen net zo duur al een kannetje in dat dure ding. Weer opgewarmd terug naar de camping. s'Avond vroeg Lydia of we niet naar slot Nassau konden gaan. Ik heb de camping baas gevraagd of dat met de camper mogelijk was. Hij rade het af, te slijl te smal en te hoog. Jammer, want lopen is ook geen optie voor ons. Morgen gaan we richting Dietz.