Terschelling - Harlingen - Den Helder

Nederland, Terschelling

Na een nacht vol regen wind en onweersbuien, was het ‘s ochtends weer mooi weer! Nog wel een stevige wind, en zelfs af en toe zonnig! Lina heeft kennis gemaakt met een paar docenten op de Zeevaartschool, maar ze was op tijd weer aan boord en iets na elven voeren we uit. Via het Schuitegat was het meteen sportief zeilen, hoog aan de wind, 20-24 knoop en redelijk wat golfslag vanwege wind tegen stroom. Ideaal, alles stond strak en met een keerfok is het makkelijk overstag gaan! Tegen drieën hebben we Lina bij de Sas brug in Harlingen afgezet, daarna het eerste stuk de Boontjes op de moter gevaren en vervolgens weer lekker gezeild - nog steeds met één rif. Er was kans op regen voorspeld en inderdaad, we hebben een bui gehad. Het begon met opeens veel wind (tot 30 kn en uit andere hoek), en daarna veel regen. Gauw de zeilen gestreken, moter bij en drie kwartier later was het over. We konden weer zeilen, rif eruit, prachtig mooi. Wel weer dreigende lucht in de verte, maar geen last van gehad. Om 19.45 afgemeerd in de KMJC haven en lekker uit eten geweest bij het Grand Café van de Marineclub.