Plek 6 - Noto, maar niet heus!

Italië, Cannicatì

Het plan was dus om naar Noto te gaan via aangegeven reis. Uitgestapt bij Cannicati zoals gepland. Daar kwamen we aan in een spookstad... 35 graden en geen idee waar we heen moesten. Gelukkig hadden 4 uur de tijd om het uit te zoeken. Geen station personeel. We besloten om naar beneden te lopen voor het busstation. Want we moesten tenslotte een bus hebben naar Modica. Bij het postkantoor om informatie gevraagd maar daar keken ze je aan alsof je een spook was. Geen een woord Engels of Frans. We zijn een aantal keer heen en weer gelopen in de ontzettende hitte. Bij verschillende mensen en winkels gevraagd. Niemand wist iets over een bus naar Modica. Bleek het ook nog eens een soort feestdag te zijn waardoor er die dag geen ander ov beschikbaar was. Uiteindelijk hebben we tot 4 uur gewacht omdat toen de bus zou gaan. Geen bus. We waren ten einde raad. Het ging ons toch niet gebeuren dat we in dit gat vast zouden zitten?! Een aantal keer hebben we om en om trenitalia gebeld waarbij we alleen een sorry kregen en het advies om een taxi te nemen. Uitgeblust dat we waren hebben we even ergens een drankje gedronken om rustig na te denken over, wat nu... daarna hebben we gevraagd wat een taxi naar Noto zou kosten. €230,- Dat ging niet gebeuren. De enige oplossing bleek: de bus nemen naar Catania en Noto vergeten.
Bus kaartje gekocht en plaats genomen in de bus voor een reis van 2 uurtjes. Snel via booking.com een nieuwe accommodatie geboekt voor de avond. Dit ging super snel en heel makkelijk. Cheers to booking.com! Ook hebben we onze host in Noto teleurstellend laten weten dat we niet kwamen. De annuleringskosten hiervan moeten we nog ontvangen... wat wel positief was aan deze reis, is dat we het binnenland goed hebben kunnen zien. Mooie heuvelachtige vlaktes. Rond half 9 kwamen we aan in Catania. Gelukkig kende we de stad al goed, dus we wisten precies hoe we moesten lopen. Ook was het een hele warme avond in Catania. De host van de B&B was erg aardig maar onwijs hyper. Binnen No time hadden we alles besproken en betaald. Gelukkig kon ze aardig goed Engels. Dit was na zo'n dag erg prettig. We moesten een klein stukje lopen naar onze eigen B&B want waar we werden ontvangen was weer een andere B&B. 3 trappen omhoog met een koffer van 20 kilo. Gelukkig was lieve jor er. 2 koffers van 20 kilo en ik twee rugzakken. Boven aangekomen kwamen we aan in een onwijs mooie kamer. Luxe, modern en netjes. Prachtig uitzicht op de verlichtte torens van de Duomo. Snel zijn we onder de koude douche gestapt om af te koelen. Heerlijk! Voor de rest van de avond hadden we de tip gekregen om te gaan eten bij Agore. En wat heeft dat de avond gemaakt! Heerlijk gegeten, hele leuke sfeer en live muziek. We zaten in een soort grot, waarbij ze een rookruimte/borrelruimte hadden die echt in een stuk grot zat. Heel bijzonder! In deze hoek zagen we een heel ander stukje Catania. Als dat we het eerst een saaie stad vonden, was het hier heel levendig en gezellig.
Na ons diner zijn we uitgeput in ons heerlijke bed in slaap gevallen.
De volgende ochtend moesten we om 11 uur uit de kamer. De planning was; alvast naar Siracusa. We moesten weer een kamer bij boeken omdat de accommodatie in Siracusa nog niet gereed was.
Weer via booking.com snel een B&B gevonden. Bij de Mac een ontbijtje gegeten en daarna de bus genomen naar Siracusa.

Krijg nu een heel goed beeld van jullie vakantie. Stoer hoor. Heel leuk om te lezen.